וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר צה"ל אבי בניהו הצטייד בעו"ד איל רוזובסקי לייעוץ משפטי

הילה רז

15.8.2010 / 20:09

רוזובסקי שגויס למילואים ועובד בהתנדבות לצורך הייצוג של בניהו, סירב למסור כמה שעות עבודה הקדיש עד עתה



הסניגוריה הצבאית מינתה את עו"ד איל רוזובסקי לייעץ לדובר צה"ל אבי בניהו במסגרת חקירותיו במשטרה בפרשת מסמך גלנט. הסנגוריה הצבאית ממנה לחיילי וקציני צה"ל ייצוג משפטי חינם כאשר הם נחקרים באזהרה, או כאשר פרקליטי הסנגוריה הצבאית סבורים כי אותו אדם ייחקר באזהרה. לעיתים ממונה סניגור צבאי לפי בקשת הנחקר.



רוזובסקי, שגויס למילואים ועובד בהתנדבות לצורך הייצוג של בניהו, סירב למסור כמה שעות עבודה הקדיש עד עתה לצורך הטיפול המשפטי בבניהו. הוא סירב גם להשיב לשאלה האם נכח לצד בניהו בחקירותיו במשטרה.



לפי חוקי הצבא, כל מי שבמהלך שירותו הצבאי עשה מעשה שיכול להיחשב כעבירה זכאי לייצוג משפטי חינם. רוזובסקי הוא שותף במשרד צלרמאייר-פילוסוף והיה אחד מחברי הוועדה לאיתור היועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטין. הוא עוסק בעיקר בתחום האזרחי-מסחרי. בין לקוחותיו של רוזובסקי נמנים ארקדי גאידמק אותו מייצג רוזובסקי בהליכים האזרחיים, איש העסקים ניסן חקשורי, וחברות כמו חיפה כימיקלים, פלאפון, בזק ואייפקס.



קציני צה"ל זכאים לבחור בשירותיהם של מיטב עורכי הדין מהשוק הפרטי שמתנדבים לשרת בסנגוריה הציבורית במסגרת שירות המילואים שלהם. חלק מעורכי הדין הללו גובים בשוק הפרטי מאות דולרים לשעה בעבור שעת ייעוץ. ואולם, חלק מהקצינים מעדיפים להתייעץ עם עורכי דין שהם גם חברים קרובים.



כך לדוגמה, מתייעץ האלוף יואב גלנט עם חברו עו"ד ד"ר דורי קלגסבלד. הרמטכ"ל גבי אשכנזי, שלא העיד בפרשה, מקורב לחברו ללימודים בפנימיה הצבאית עו"ד דוד חודק, העומד בראש אחת מפירמות עורכי הדין הגדולות בישראל, גרוס, קלינהנדלר, חודק ושות' (gkh). גם עו"ד אלי זוהר, שמייצג כעת את אהוד אולמרט נמנה על רשימת הסניגורים המועברת לקצינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully