וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד פתרה עיריית טייבה סכסוך בין חמולות? העניקה לאחת מהן קרקע של המינהל ללא רשות

מאת שלומית צור

16.8.2010 / 7:00

בית משפט השלום בנתניה נזף בעירייה על התנהלותה וקבע כי על בני משפחת אגבאריה להרוס את הבתים שבנו ולהשיב את השטח למינהל בתוך שנה



>> עיריית טייבה ביקשה ליישב סכסוך דמים בין שתי חמולות בעיר, באמצעות מתן של קרקע של מינהל מקרקעי ישראל לאחת מהן, מבלי לקבל את רשותו של המינהל. בית משפט השלום בנתניה חייב באחרונה את המשפחה לפנות את הקרקע ולהשיבה למינהל, תוך שהוא נוזף בעירייה על התנהלותה.

לחמולות עבד אלקאדר ומשפחת אגבאריה-אלחרירי מטייבה סכסוכים ממושכים, שכללו גם כמה מעשי רצח. לפני 11 שנה נכרת בין המשפחות הסכם "סולחה", שגובש בעזרת שייח'ים מקומיים, חברי כנסת, ראשי ערים והמשטרה, ובו נקבע כי ייפתח דף חדש ביחסים בין הצדדים.



מפסק הדין עולה כי חלק מהסכם השלום בין שתי המשפחות כלל חילופי קרקעות ביוזמת העירייה, אך ללא ידיעת מינהל מקרקעי ישראל. בני משפחת אגבאריה עזבו את בתיהם לטובת קרקעות פנויות של המינהל והחלו לבנות עליהם את בתיהם החדשים, ועיריית טייבה העניקה להם היתרי בנייה לכך. את בתיהם המקוריים הרסה עיריית טייבה וייעדה את השטחים למבני ציבור בבעלותה של העירייה.



ב-2002, במסגרת עבודות ההכנה לסלילת כביש 6, התברר למינהל כי משפחת אגבאריה פלשה אל הקרקעות בניגוד לחוק ובנתה עליהם בתים. ב-2003 הגיש המינהל תביעה נגד משפחת אגבאריה ועיריית טייבה באמצעות עו"ד אילן שרקון ועו"ד צילי עקיבא ממשרדו.



"תפיסת החזקה במקרקעין על ידי הנתבעים והבנייה בהם נעשתה בהסתמך על הבטחות עיריית טייבה, שניתנו מחוץ לגדר סמכותה, ביחס למקרקעין שאינם כלל קניינה, על חשבון בעלי המקרקעין, ומבלי שנתנה מצדה כל תמורה בגינם", קבעה השופטת הדס עובדיה. "העירייה נטלה את מקרקעי הנתבעים, הרסה את בתיהם והבטיחה להם הבטחות שמלכתחילה לא היה בכוחה לקיים. על יסוד הבטחות העירייה עזבו הנתבעים את בתיהם ותפסו חזקה במקרקעי המינהל, ללא ידיעת המינהל, וללא הסכמתו".



השופטת קיבלה את תביעת המינהל וקבעה כי על משפחת אגבאריה להרוס את הבתים שבנו ולהשיב את השטח למינהל בתוך 12 חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully