וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עלינו להיות מוגנים מפני בעל מניות משוגע"

חיים ביאור

16.8.2010 / 8:10

כך נימקה יו"ר ועד העובדים בבנק לאומי, מירי רובינו, את דרישת העובדים להאריך את תוקף הסכמי השכר הקיימים בחמש שנים. בכיר בבנק: "הוועד רוצה לשמר את מנגנון הטייס האוטומטי"

עובדי בנק לאומי דורשים להאריך את תוקפו של הסכם השכר הקיבוצי שלהם בחמש שנים, עד 2015. כך אמרה יו"ר הוועד הארצי של עובדי לאומי, מירי רובינו.

רובינו נימקה את דרישתה בכך שהמדינה עומדת למכור בקרוב את מניותיה בלאומי (11.5%) - מהלך שעשוי, לטענתה, ליצור אי שקט בבנק, המעסיק 13 אלף עובדים. לעומת זאת, הנהלת הבנק דורשת להיכנס למשא ומתן עם הוועד וההסתדרות כדי לחתום על הסכם שכר חדש, שיהיה שונה בכמה סעיפים מההסכם הקיים. בכיר בבנק אמר ל-TheMarker כי "מה שהוועד רוצה הוא לשמר את מנגנון הטייס האוטומטי בנוגע לשכר העובדים, דבר שאינו מאפשר גמישות ומונע תמרוץ של עובדים מצוינים".

לדברי רובינו, הוועד לא יסכים לפתוח את הסכם השכר הקיבוצי בתקופה שבה הבנק צפוי לשינויים בבעלות. "יש לשמר את ההסכם הקיים במשך כל השנים שבהן תהיה אי בהירות לגבי בעלי המניות העתידיים של הבנק. עלינו להיות מוגנים מפני בעל מניות משוגע שעשוי להגיע לבנק".

רובינו ציינה כי בניגוד לבנק הבינלאומי, שבו פרץ סכסוך בשל מחלוקת על שכר ותנאי העבודה, "פני הוועד בבנק לאומי אינם לסכסוך, ואנו משוכנעים שהאווירה הטובה תסייע להשגת הסכמה עם הנהלת הבנק בנודע לדרישתנו".

עובדי לאומי זכו באחרונה לכמה שיפורים בתנאי שכרם. מעתה תוספת הוותק תשולם למשך 37 שנות עבודה בבנק, לעומת 35 שנים עד כה. כמו כן הוגדל מענק היובל: עובד המועסק בבנק 20 שנים יקבל מענק בגובה חמש משכורות (לעומת ארבע משכורות עד כה); ומי שמועסק 30 שנה יקבל מענק בגובה שבע משכורות וחצי (לעומת שש משכורות וחצי).

דובר לאומי מסר בתגובה כי "תוקפו של ההסכם הקיבוצי בבל"ל יסתיים בסוף 2010. נאמנים למסורת ההידברות והסובלנות ביניהם, ינהלו נציגי ההנהלה והעובדים משא ומתן ענייני לקראת חידושו, כשטובת הבנק, לקוחותיו ועובדיו לנגד עיני הצדדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully