וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל מאיימת על סין, בזכות הפריפריה

ליבי אפין

16.8.2010 / 7:00

מיקור חוץ



>> אם נעמיד בפני הקונה הפוטנציאלי שני מוצרים הנתפשים בעיניו דומים למעט המחיר, הקונה תמיד יעדיף את המוצר הזול מבין השניים.

אם ארגון ימצא דרך לחסוך בעלויות על ידי החלפת שירות יקר בשירות איכותי לא פחות אך במחיר נמוך יותר - הוא יבצע את ההחלפה, שכן המטרה המרכזית של כל פעילות עסקית היא להשיג את הרווח המקסימלי עבור הארגון ובעלי המניות. ככה זה בכלכלה. מנגנון מיקור החוץ עובד לפי עיקרון זהה. אם ארגון יבין כי הוא יכול להוציא החוצה משימות ופרויקטים שונים ולקבל ביצועים באיכות דומה או אף גבוהה יותר מזו שהוא יכול לספק, ובפחות כסף - הוא יבחר באפשרות הזולה והאיכותית. זו הסיבה שמדינות כמו סין, הודו ומדינות מזרח אירופה נהפכו ליצרניות-כל, ובזול.



ואולם לא רק הודו וסין יכולות להפיק תועלת מעקרונות כלכליים בסיסיים אלה. גם לישראל יש פוטנציאל ליהפך למעצמת מיקור חוץ ולהציע שירותי פיתוח, טכנולוגיה ובדיקות באיכות בלתי מתפשרת עבור מדינות המערב. איך מדינה שבה המחיר של מתכנת ממוצע זהה כמעט למחירו של מתכנת אמריקאי יכולה להוות תחרות לשירותי מיקור חוץ במזרח הרחוק או במזרח אירופה? התשובה לכך טמונה ברעיון הציוני והמקורי - באמצעות הקמת מרכזי פיתוח תוכנה בערי הפריפריה.



בשנים האחרונות התחזק מעמדה של ישראל כמעצמת מיקור חוץ, אך יש מקום לחיזוק נוסף. בשנה שעברה פירסמה חברת גרטנר מחקר המגדיר את ישראל כאחת מהמדינות המומלצות למתן שירותי offshore (שירותי מיקור הניתנים על ידי מדינה אחרת) בתחום ה-it לארגונים במדינות אחרות. גרטנר בדקה את כדאיותה של ישראל בתחום על בסיס כמה קריטריונים, בהם שפה, תמיכת הממשלה, התאמה תרבותית, מערכת החינוך ועלויות.



"בישראל יש שליטה מצוינת באנגלית, שמירה חזקה על פרטיות המידע והגנה על קניין רוחני", קבעה גרטנר בדו"ח שסקר וניתח את 30 המדינות המובילות בעולם למתן שירותי offshore.



באחרונה ביקרה בישראל משלחת של מנהלים בכירים ואנשי עסקים מארה"ב באתרים המזוהים עם חוד החנית של פיתוח טכנולוגיה בישראל, כמו מטריקס גלובל, אינטל ובטר פלייס. במרכז הפיתוח מטריקס גלובל הוצג בפניהם מרכז פיתוח מתקדם הפועל על פי מודל של offshore, ונותן שירותי מיקור חוץ בתחום של פיתוח תוכנה ובדיקות תוכנה, גם ללקוחות מצפון אמריקה ומאירופה.



בישראל קיים פוטנציאל רב בקרב אוכלוסייה שגרה בפריפריה ורוצה להישאר שם אם תמצא מקור תעסוקתי ראוי. מדובר באנשים בעלי יכולות אישיות, שבעזרת הכשרה מתאימה יכולים להגיע לתוצרים ברמה גבוהה. באמצעות מתן ההזדמנות לאותן אוכלוסיות, ניתן מצד אחד להגדיל את היצע כוח האדם הטכנולוגי, ומצד שני לאפשר לאוכלוסייה זו להתערות בצורה טובה יותר בחברה.



הכותבת היא סמנכ"לית תפעול במטריקס גלובל, חטיבת ה-offshore של מטריקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully