וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי אסי עזר, אלי ישי מנסה להדיח גם את גבי גזית

אופיר בר-זהר

16.8.2010 / 7:00

השר רוצה לסתום פיות



בלעדי שר הפנים אלי ישי מצא לעצמו מטרה חדשה: להוריד מהאוויר את שדרן רדיו ללא הפסקה גבי גזית. במכתב ששלח יועצו של השר ישי, רועי לחמנוביץ', לרשות השנייה, והגיע לידי themarker, הוא מביע את כעסו על כך שגזית קרא לישי "השר הגזען ביותר בממשלה". לדברי יועצו של ישי, "מר גזית סיגל לו כבדרך שגרה השתלחות נטולת רסן כנגד הציבור החרדי ונבחריו. הדין הפלילי בישראל מטיל עונש מאסר בפועל על הסתה לגזענות". יועץ השר מבקש לפיכך כי "ייעשה המעשה המתבקש וגזית יורחק לזמן מה מן היכולת לשדר".

ישי נוהג בעצמו להתבטא במלים קשות כלפי אוכלוסיות שלמות. באחרונה אמר ישי על העובדים הזרים כי "הם מביאים אתם שלל מחלות: צהבת, חצבת, שחפת, איידס וסמים", ובעבר אמר על האוכלוסייה ההומו-לסבית כי "הם אנשים חולים". רק לפני כמה חודשים פנה ישי למנכ"ל קשת אבי ניר וביקש להדיח את מנחה התוכנית "האח הגדול", אסי עזר, לאחר שכתב בטוויטר כי ישי הוא בור ובושה לכנסת ולממשלה.



מנכ"ל רדיו ללא הפסקה, אייל פאר, התבטא בחריפות נגד הדברים ומסר כי "השר ישי מפגין מוסר כפול בהיעלבו מכך שכונה 'גזען', בעוד שהוא השתמש בכינוי זה בעבר, למשל כלפי יוסף (טומי) לפיד ז"ל וכלפי רון חולדאי. ישי מנצל ניצול עלוב את היות רדיו ללא הפסקה כפוף לרגולציה הדוקה - מה שמאפשר לו, כך נראה, לכלות את זעמו בגזית, שדרן התחנה, ולא בשורה ארוכה של דוברים שכינו אותו בכינויים דומים, כמו חברי הכנסת אילן גילאון וניצן הורוביץ. השר ישי דבק בהחלטה המעוררת זה זמן רב ביקורת קשה ותרעומת מכל עבר. מוטב לו שיבחן שוב את אמות מידותיה, לפני שהוא בוחר להיעלב מהבעת דעתו הלגיטימית של גזית".



לחמנוביץ' הסביר בתגובה כי "גם מי שהמיקרופון פתוח לו, לא יכול לחבוט באישי ציבור ללא כל בסיס ומתוך נימת לב מרושעת. הרשות השנייה כבר הזהירה אותו בעבר והוא כבר התנצל בזמנו על דברים שאמר על הציבור החרדי, ומן הראוי להעמידו במקומו". על הטענה כי ישי מתבטא בעצמו בגזענות במקרים רבים, אמר לחמנוביץ' כי "עומדת האופציה בפני כל אזרח להתלונן על השר ישי בגלל התבטאויות שלא מוצאות חן בעיניו". כמו כן טען כי לא מדובר בהתבטאויות גזעניות והוסיף כי "רוב הנישואים בישראל הם לא חד-מיניים, אז זה הופך את העניין לסטייה סוציולוגית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully