וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שנים: יו"ר רשות השידור רוצה מכרזים לתפקידי מנהלי הטלוויזיה והרדיו

מאת אופיר בר-זהר

16.8.2010 / 7:00

בלעדי התפקידים מאוישים מזה זמן רב על-ידי ממלאי מקום בפועל. יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים: "שהמכרזים ייעשו לפי השיטה החדשה שנקבעה בטיוטת הסכם הרפורמה - אחרת מדובר במחטף"



>> היו"ר הנכנס של רשות השידור, אמיר גילת, החל בתהליך של קידום מכרזים לשני תפקידים בכירים ברשות השידור - מנהל הטלוויזיה ומנהל הרדיו.

ל-themarker נודע כי גילת, שנכנס לתפקידו לפני כמה שבועות בלבד, ביקש חוות דעת משפטית בנוגע לאפשרות להוציא את התפקידים האלה למכרז לאיוש קבוע. זאת, בשעה שברשות כבר זמן רב לא קיים ועד מנהל בפועל בעקבות עזיבתם של חלק גדול מחברי הוועד שהפכה אותו לגוף לא מתפקד. גילת עורך בימים אלה בדיקה של הנהלים בנוגע לקיום המכרזים מתוך רצון להוציאם לפועל בהקדם האפשרי.



כיום מאוישים התפקידים בידי ממלאי מקום בפועל - מושון מצליח בטלוויזיה ואריה שקד ברדיו - המשמשים בתפקידם זה כמה שנים בסטטוס של מינויים בפועל.



בעוד שבמקרה של קול ישראל נערכו בעבר מכרזים לבחירת מנהלי התחנות, בתחום הטלוויזיה מחזיקי התפקידים הבכירים - כמו מנהלי חטיבות התוכניות והחדשות או מנהלי מחלקות התעודה, הילדים והנוער - אף הם משמשים בתפקיד במינוי זמני בפועל ולא נבחרו במכרז.



באגודת העיתונאים מביעים חשש כי ביצוע המכרזים לפי שיטת המכרזים הנוכחית, ולא לפי שיטת המכרזים הצפויה לאחר ביצוע הרפורמה ברשות, יהיה מחטף. יו"ר אגודת העיתונאים בירושלים, דני זקן, מסביר כי "העמדה של אגודת העיתונאים היתה מאז ומתמיד לערוך את המכרזים ומהר, כי זה לא טוב שממלאי התפקידים כבר כמה שנים הם ממלאי מקום.



"המנהלים צריכים להיות עם סמכות ועם מינוי אמיתי מאחוריהם, ולא מינוי של ממלא מקום. מבחינתנו כדאי שיהיו מכרזים ויפה ושעה אחת קודם. ואולם, היות שמדובר ברפורמה שבמסגרתה קבענו צורה חדשה למכרזים, אנחנו מציעים שהם ייעשו לפי השיטה החדשה שנקבעה בטיוטת הסכם הרפורמה - אחרת מדובר במחטף".



השינויים העיקריים בשיטת המכרזים החדשה הם בהרכב הוועדה - הן מבחינת גודלה (שאמור להצטמצם), והן מבחינת הרכב חבריה, שלפי אגודת העיתונאים אמור לנתק את הדרג הפוליטי מקבלת ההחלטות. היתכנות המכרזים בתקופה זו נמצאת כעת בבחינה משפטית לבקשת גילת.



בפני גילת עומדים אתגרים רבים בתפקידו החדש, שהחשוב בהם הוא סיום החתימה על הסכמי הרפורמה ברשות השידור והוצאתה לפועל. במסגרת הרפורמה, שצפויה לעלות 700-800 מיליון שקל, עתידים לעזוב את הרשות כ-700 מתוך כ-1,900 עובדים. כמו כן אמורה הרשות לעבור שדרוג טכנולוגי מקיף וכן שינוי ארגוני, שיאפשר למנהלים לשלוט בנעשה ברשות.



מרשות השידור נמסר כי "יו"ר הרשות החדש עסוק כרגע בלימוד של מכלול הנושאים ואינו מתכוון לנהל את ענייניו מעל לדפי העיתון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully