וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התינוקת נולדה עם מום - ומכבי תפצה את האם ב-200 אלף שקל

מאת רוני לינדר-גנץ

16.8.2010 / 7:00

בית משפט השלום בירושלים קבע כי הרופא שביצע באם בדיקת אולטרסאונד לא יידע אותה על מגבלות הבדיקה ועל האפשרות לאתר מומים נוספים בבדיקה פרטית רחבה יותר



>> קופת חולים שבה בוצעה בדיקת אולטרסאונד לאישה בהריון היא האחראית ללידתה של תינוקת הסובלת ממומים, כך קבע בשבוע שעבר שופט בית משפט השלום בירושלים, ארנון דראל. לפי הפסיקה, קופת החולים לא יידעה את האישה על האפשרות לבצע בדיקה מקיפה יותר בשוק הפרטי - וזאת אף שלא התרשלה בבדיקת האולטרסאונד.

בעקבות זאת חייב השופט את מכבי שרותי בריאות לפצות את האם בסכום של 200 אלף שקל. פסק דין זה מרחיב למעשה את אחריות הרופא והקופה כלפי ציבור הלקוחות.



ב-2004 הגישו אם ובתה תביעה נגד קופת חולים מכבי, בשל בדיקת אולטרסאונד שביצע רופא הקופה בזמן הריונה של האם. לפי כתב התביעה, שהוגש באמצעות עו"ד אסף פוזנר ממשרד כהן, וילצ'יק קמחי, הבדיקה לא גילתה מומים והרופא לא התרשל בביצוע הבדיקה, אך עם לידת הבת, כיום בת 12, התברר שהיא סובלת מתסמונת "פייר רובין" - המתאפיינת בחיך ושפה שסועים. השופט קיבל את טענת קופת החולים והרופא שביצע את הבדיקה כי בדיקת האולטרסאונד שנערכה לאם היתה הבדיקה המקובלת בבית החולים. עם זאת, קבע כי על הרופא היה ליידע את האם על מגבלות הבדיקה, ועל האפשרויות להרחיב את הבדיקה במכונים מתקדמים אחרים בשוק הפרטי, ואף להחתים אותה על מסמך מתאים. "ההורים לא ידעו וגם לא נאמר להם כי הבדיקה שנערכת אינה מלאה ואינה כוללת את כל המומים שניתן לגלות, אלא להפך - המצב שנוצר היה כאילו הבדיקה שנערכת היא המקיפה ביותר", קבע השופט. לדבריו, "הרופא כשל בכך שלא נתן הסבר מפורט וברור יותר להורים ולפיו הבדיקות שערך אינן כוללות את בדיקת כל המומים שאותם ניתן לאתר וכי ניתן לערוך בדיקה מקיפה יותר במסגרת הרפואה הפרטית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully