וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השנייה תגביל את ההשקעה של הזכייניות בסרטיהן ל-35% מהמחויבויות

מאת אופיר בר-זהר

16.8.2010 / 7:00

בלעדי רשת זומנה לשימוע בגלל חובות של כ-13 מיליון שקל בתחום ההשקעה בקולנוע. ב-2009 לא השקיעה רשת כלל בתחום



>> מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו צפויה להסדיר את כללי ההשקעה בקולנוע ולקבוע כי זכייניות הטלוויזיה יוכלו להשקיע בסרטים שבהפקתן עד 35% מסך ההוצאה לקולנוע, בדומה לכללי ההשקעה בתוכן קנוי בתוכניות טלוויזיה - כך נודע ל-themarker.

הסדרה זו תמנע את האפשרות כי הזכייניות ישקיעו בסרטים בהפקתן שלהן את מלוא הסכום שהן מחויבות להוציא לתעשיית הקולנוע מדי שנה - 4 מיליון שקל.



ההסדרה נערכת לאחר שבמסגרת הסכם הארכת הזיכיון לערוץ 10 שונה החוק - וכעת יש לקבוע כללים מתאימים. לפני כמה חודשים אף נערך שימוע בעניין כשכל המעוניינים התבקשו להגיש את עמדתם בנושאים כמו ההשקעה המינימלית והמקסימלית בכל סרט ואפשרות רכישה של זכויות שידור של סרטים שכבר נעשו כהשקעה בקולנוע. דוגמה לכך, שנמצאת כיום על המסכים, היא הסרט "זוהי סדום" של קשת שנוחל הצלחה בקופות.



גורמים ברשות אומרים כי כפי הנראה קשת עתידה לדווח על השקעה של כמיליון שקל בסרט, כלומר כרבע מהמחויבות השנתית הכוללת שלה.



זכיינית ערוץ 2 רשת זומנה לשימוע בעקבות חובות קולנוע של כ-13 מיליון שקל. קשת ורשת ביקשו לדחות את ביצוע חובן כאשר בקשתה של קשת אושרה בישיבתה האחרונה של מועצת הרשות השנייה וחובה נפרס על פני שלוש שנים, ואילו בקשתה של רשת לא אושרה, בשל גובה החוב. בשימוע דווח כי קשת וערוץ 10 עמדו במחוייבויות הקולנוע ב-2009, בעוד שרשת כלל לא השקיעה בתחום. בקשת שתי הזכייניות כי גם המחויבות העתידית שלהן תיפרס - נדחתה עוד בישיבתה הראשונה של המועצה.



ממלא מקום יו"ר המועצה, אילן אבישר, מסר בתגובה כי "רשת תצטרך להפגין רצינות בהשקעה בקולנוע ולהוכיח שהיא משקיעה בהיקפים משמעותיים גדולים בקולנוע עקב החובות והמחויבויות שלה".



מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, מסר כי "לנוכח השינויים שהתקבלו בתיקון החוק הקולנוע נדרשים כללים להסדרה. אחד מהם הוא נושא השקעת פנים והשקעה בהפקות חוץ. הדבר יובא להחלטת המועצה". מרשת לא התקבלה תגובה עד סגירת הגיליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully