וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטוב והרע במחויבות רגשית למקום העבודה

מאת סטיב רובינס

16.8.2010 / 7:00

עובדים בעלי מחויבות רגשית הם גם הקשים ביותר לניהול. כמה כללים שיכולים לעזור



>> חלק גדול מתפקידו של מנכ"ל הוא לבנות ולטפח צוותים. שכלול התפקיד הזה חשוב במיוחד עבור מנכ"לים של חברות סטארט-אפ. כדי להימנע ממאמץ מבוזבז או מאובדן המיקוד, כולם צריכים להיות מתואמים, בעיקר כשהמשאבים מוגבלים.

את הכלל הזה לא הכירו כמה חברים שהקימו סטארט-אפ טכנולוגי בשנתם האחרונה בקולג' והתעלמו מהצורך ללמוד איך לעבוד ביחד - דבר שהוביל למריבות. בעודם מתקוטטים ומבזבזים את משאבי החברה שהקימו, חברה מתחרה השיקה מוצר בשל שהעניק לה יתרון תחרותי.



יזמים טובים מתמקדים קודם כל בבניית צוות ניהולי חזק. מנהלים של סטארט-אפים חייבים לגייס את האנשים הנכונים בעלי מיומנויות מתאימות ולהלהיב אותם להצטרף לחברה, למרות מחסור במשאבים. גיוס תחת נסיבות אלה, פירושו השגת צוות של אנשים שחשים מחויבות רגשית לתפקידם.



למחויבות רגשית יש גם צד נעים פחות: היא יוצרת לעתים דעות מוצקות ומתנגשות. כמנהיג, חייב המנכ"ל לוודא שקיימת התאמה בין חברי הצוות ולדעת לגשר בכל מחלוקת שעשויה להתעורר.



בנוסף, המנכ"ל הוא זה שצריך לדעת להלך בין הטיפות בכל הקשור למוטיבציה. בגלל שחברי הצוות גויסו בזכות היוזמה שלהם, הרי שתפקידו יכול להסתכם בשגרה של הכוונת העובדים בלבד, או במלים אחרות: מנהל צריך לסייע לחברי הצוות המגויסים לקבוע את הכיוון.



בסטארט-אפים, כל עובד ממלא תפקיד מכריע. אדם ממורמר אחד יכול להפיל את כל הצוות. בשל כך, מלבד השאיפה לרצות את הכוכבים המצטיינים, מנכ"ל צריך להיות בעל מוכנות לפטר את מי שאינו תורם למאמץ.



חברה גדולה יכולה להתייחס למרבית מערכות היחסים האלה כאל עסקות. כלומר, הם יעבדו עם כל מי שלדעתם יוכל לקיים את הצד שלו בעסקה, וכאן טמונה הבעיה. לעתים קרובות אין לחברות קטנות מספיק השגי עבר, ועתידן אינו בטוח. הן צריכות לקיים שותפות אמיתית - ולא רק עסקית - עם השותפים המקצועיים שלהן. על ידי התייחסות לשותפים העסקיים כאל חברי צוות ויצירת מעורבות רגשית, יכולים יזמים מנכ"לים ליצור מחויבות שעשויה לחרוג מגבולות השותפות העסקית.



-



הכותב הוא מנכ"ל חברת ייעוץ וקואצ'ינג ליזמים



-



הסוגיה: כיצד לנהל צוות עובדים מגויס רגשית?



הפתרון: המנכ"ל חייב לוודא שקיימת התאמה בין חברי הצוות ולדעת לגשר בכל מחלוקת שעשויה להתעורר



במקביל: ברגעי משבר, המנכ"ל הוא היחיד שיכול לפשר - לכן נוכחותו קריטית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully