וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיצוי על גניבה מבית אבות: 14 מיליון שקל

מאת הילה רז

16.8.2010 / 7:00

כחמש שנים לאחר שנידונה עו"ד שירה עם-דוד ל-40 חודשי מאסר בפועל - על שגנבה כספים מבית אבות שניהלה ובאמצעותם בנתה בתים - קבע ביהמ"ש המחוזי את גובה הפיצוי שתשלם



>> עו"ד שירה עם-דוד, שהורשעה ב-2005 בגניבה בסכומים גדולים מבית האבות שאותו ניהלה, תפצה יחד עם בעלה את חברת ישרס ובית האבות נווה אביב שבכפר שמריהו בסכום כולל של כ-14 מיליון שקל - כך קבעה באחרונה השופטת שרה גדות מבית המשפט המחוזי בתל אביב.

עם-דוד ניהלה את בית האבות בשנים 1986-1996. במארס 2005 היא הורשעה, יחד עם בעלה אלי עם-דוד, בביצוע עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף, מרמה והפרת אמונים בתאגיד.



בית המשפט השלום בתל אביב קבע אז כי במהלך השנה האחרונה לעבודתה, עם-דוד ובעלה השתמשו בציוד, שירותים וכספים של בית האבות לצורך שיפוץ ובנייה של בתים בבעלותם, של בית מגוריהם בקיסריה ושל בתים נוספים שבנו בשכונת דניה בחיפה. עם-דוד נהגה למשוך כספים מקופת בית האבות גם כשהיה מדובר בהוצאות קטנות יחסית: פריטי קוסמטיקה, מתנות, שוקולד, ואפילו הלבשה תחתונה ומשקפיים לה ולבנה.



השופטת יהודית אמסטרדם קבעה כי "בתאוות בצע בלתי מרוסנת 'העמיסה' הנאשמת את הוצאותיה הפרטיות על חשבון בית האבות... ועל מנת להסתיר את מעשיה פיתחה דרכים יצירתיות לחיוב חשבון בית האבות". היא נידונה ל-40 חודשי מאסר בפועל ועל בעלה נגזרו שישה חודשי מאסר בפועל.



תביעת ישרס נגד בני הזוג בסך 7.4 מיליון שקל (בערכים נומינליים במועד הגשת התביעה ב-1997) התבססה על ממצאי פסק הדין הפלילי. ב-2003 הועבר התיק לשופטת גדות ורק עתה, כחמש שנים לאחר גזר הדין, ניתן פסק הדין.



השופטת חייבה את בני הזוג לשלם לישרס 1.3 מיליון שקל בצירוף הפרשי הצמדה וריבית (כ-2 מיליון שקל) בשל רשלנותה של עם-דוד בניהול בית האבות. "כספי בית האבות נוצלו על ידה והוא נותר מוזנח ומיושן, ומכאן גם בלתי אטרקטיבי ללקוחותיו", קבעה גדות.



בנוסף גדות פסקה כי בני הזוג ישלמו לישרס חשבוניות בסכום המוערך בכ-12 מיליון שקל ששולמו על ידי בית האבות לספקים אך את הסחורה קיבלו בני הזוג לצורכיהם הפרטיים. ביחס לאחריות הבעל קבעה השופטת כי "די בממצאים באשר למעורבותו הפעילה בפעילויות המרמה והזיוף של הנתבעת, כדי להוכיח את חבותו". גדות קבעה עוד כי הוריה של עם-דוד, שלביתם הגיעו מוצרים שיועדו לבית האבות, יפצו את ישרס בכ-30 אלף שקל.



מאחר שהתיק התנהל על פני עשרות רבות של ישיבות נקבע כי בני הזוג ישלמו לישרס ולבית האבות 400 אלף שקל שכר טרחת עו"ד. ישרס יוצגה על ידי עוה"ד מאיר צייגר ואיזבל אלקסלסי; בני הזוג יוצגו על ידי עו"ד אבי שרף (ת"א 52-97).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully