וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבא, אמא אפליקציה

מאת רותי לוי

16.8.2010 / 7:00

בעזרת כמה אפליקציות מתאימות מכשיר הסלולר המתקדם יכול להפוך בקלות לצעצוע שימושי עבור הילד. בארה"ב אפליקציות לילדים כבר נהפכו למצרך מבוקש, ועכשיו גם בישראל מבינים שהמשחקים לגיל הצעיר באייפון או במכשירי האנדרואיד יכולים להיות פתרון קסם לילדים משועממים בפקק ת



>> לנועה בת השנתיים יש חבר בשם קארל, ריבוע אדום ורגיש שצוחק ומתגרד כשהיא נוגעת בו וחוזר על כל מלה שהיא משמיעה באוזניו. "היא חושבת שזה יצור אמיתי ושהוא מדבר איתה. היא מספרת לו כל פעם מחדש: 'אני נועה, זה אבא, זאת אמא' ועוד דברים שקרו לה במהלך היום", מסבירה אמא של נועה.

קארל המדבר, או בשמו הרשמי בחנות האייטיונז של אפל "talking carl", הוא אפליקציה אינטראקטיבית שמותקנת על האייפון ומחזיקה את נועה מרותקת ושמחה - זה הספיק כדי לשכנע את הילה גרניקר-גולן, אמא של נועה, שצריך להעביר את המידע הזה הלאה. בתחילת 2010 הקימה גרניקר-גולן את הבלוג appsi.co.il ובו היא סוקרת אפליקציות של אפל לילדים.



"התחלתי לחפש יישומים שנועה תוכל ליהנות מהם, וגיליתי עולם שלם לתינוקות, לילדים, להורים שהם עדיין ילדים - והחלטתי לחלוק את המידע", אמרה גרניקר-גולן. רוב התגובות בבלוג שייכות לאבות ששולחים לה אפליקציות שהילדים שלהם אוהבים לשחק בהן ושכדאי לה לסקר, ונותנים פידבקים על שימושיות האפליקציה והמחיר שלה.



ארבע אמהות בטוויטר



פרויקטים כמו של גרניקר-גולן שכיחים פחות בנוף הישראלי, אך בארה"ב כבר גילו תשוקה גדולה לעניין. האתר momswithapps.com הוקם על ידי ארבע אימהות שהכירו בטוויטר וחיפשו מענה לאפליקציות סלולריות לילדיהן. כיום מאגד האתר הפורה כ-70 הורים יוצרים שמתייעצים ומשתפים אחד את השני בפועלם.



למכשיר הסלולר העדכני שבידכם יש פוטנציאל להעסקת ילדים משועממים בפקק תנועה, במטוס, בתור לרופא או סתם כשאתם פוגשים מכר ותיק והילד מתחיל לנוע בחוסר סבלנות. אם יש לכם את האומץ מדי פעם להגיש לילד את המכשיר היקר ליד, תופתעו לגלות באיזה קלות הוא מתמכר אליו.



greystripe, רשת הפרסום הסלולרית מסן פרנסיסקו, מצאה שיותר מחצי מהאמהות המחזיקות במכשיר אייפון נותנות לילדיהן לשחק בו. 41% מהאמהות המחזיקות באייפון הורידו אפליקציות משחק, ו-20% מהאמהות הורידו אפליקציות חינוכיות עבור ילדיהן.



"מאז שיש לי את מכשיר האנדרואיד אני הדוד המועדף", אומר רועי ישראל בן ה-27. בכל שבוע, לפני המפגש עם האחיינים, הוא מקפיד לבצע שתי פעולות: להתקין משחק חדש על מכשיר הסלולר ולטעון את הסוללה. "הופתעתי לגלות שאני לא היחיד שגילה את הנוסחה הזאת", מספר ישראל. לפני כמה חודשים, כשפתח את הבלוג שלו androidapps.co.il, זכה ישראל לתגובות ופניות מגולשים שמחפשים אפליקציות לגילאים הנמוכים, ובעקבות כך החליט לפתוח קטגוריה חדשה בבלוג שמותאמת לילדים.



שלפנו את מכשירי הסלולר שלנו: את האייפון, הנוקיה וגם את מכשירי האנדרואיד למיניהם, כולם בעלי מסך מגע. לאחר ששאלנו לא מעט הורים מנוסים, מצאנו כמה אפליקציות לילדים מומלצות במיוחד.



raging thunder



יוצר: polarbit, שוודיה



תיאור: מסלול מכוניות מירוץ בתלת ממד. המכשיר הסלולרי משמש כהגה, והמכונית במשחק רגישה לתזוזותיו. במהלך המירוץ יוכל הילד לאסוף ברקים לצורך האצה וגולגולות שיובילו להרס המוכניות הסמוכות. ויזואלית, המשחק צבעוני מאוד והסאונד קצבי ומלא אדרנלין. קיימת אפשרות להתחבר לרשת מקומית שיצרתם ולשחק את המשחק עם כמה שחקנים, אך כמובן שבשביל זה תצטרכו להחזיק בשני מכשירים ולהיות סמוכים לרשת אלחוטית זמינה.



גיל מומלץ: 5+



מערכת הפעלה: אייפון, אנדרואיד, סימביאן.



עלות: 1 דולר



asara



יוצר: touchoo, ישראל



תיאור: העלילה של הספר האינטראקטיבי "עשרה יצאו לדרך" עוקבת אחר ילד שיוצא למסע רגלי. לאורך הדרך מצטרפות אליו חיות שונות מאגדות ילדים ידועות, כמו החתול במגפיים, הנסיך הקרפד, אמא דובה והברבור שהוא גלגולו של הברווזון המכוער. החבורה העליזה מקפצת ומדלגת לאורך השביל, ובכל פעם שחיה חדשה מצטרפת, סופרים מחדש את כל החברים. נגיעה קלה בכל אחת מהדמויות, תגרום להן להשמיע קול אופייני.



הסיפור בחרוזים מסופר על ידי קריין, אך יש גם אפשרות מעניינת להקליט את הסיפור בקול ההורה. האפליקציה בגרסה העברית תעלה לחנות ה itunes ביום רביעי הקרוב. אפשר גם להשיג את האפליקציה באנגלית תחת השם one little boy עם קריינות נהדרת.



גיל מומלץ: 1.5+



מערכת הפעלה: אייפון



עלות: 5 דולרים



itsy bitsy spider



יוצר: duck duck moose, ארה"ב



תיאור: שיר הילדים האנגלי הידוע שעליו מבוססת האפליקציה מספר על עכביש המטפס במעלה המרזב, עד שהגשם שוטף אותו באמצע הדרך ומחזיר אותו לנקודת ההתחלה. אחרי שהשמש זרחה וייבשה את הגשם, העכביש יכול להתחיל ולטפס שוב. אם תדייקו ותובילו את העכביש לרצף הפעולות הנכון תוכלו לשמוע את השיר מושמע ברקע, ואם לא, זה אפילו יותר מעניין כי האפליקציה המפתיעה הזאת לעולם לא מסתיימת.



על אף שהיא מתנהלת על שני מסכים בלבד, אפשרויות הפעולה אינן נגמרות: אפשר לגעת בחילזון ולראות איך הוא מסתתר, לראות זחל נהפך לפרפר, לשלוח סנאי לאסוף בוטנים ולספור אתו באנגלית - כל זה בשעה שהעכביש הקטן מתנועע בהתאם למוזיקה המתנגנת ברקע. הבנת השפה האנגלית אינה מהותית כדי שהילדים יוכלו ליהנות מהאנימציה הייחודית שעוזרת להם ללמוד על הטבע.



גיל מומלץ: 2+



מערכת הפעלה: אייפון



עלות: 1 דולר



!cluck it



יוצר: curious bear, אוסטרליה



תיאור: "מדוע חצתה התרנגולת את הכביש?" היא חידה מפורסמת בשפה האנגלית, ונשאלת כסיום הומוריסטי לרצף חידות רציניות וחכמות יותר. יוצרי האפליקציה הזאת מאמינים שהם מצאו תשובה: התרנגולת חצתה את הכביש כדי ללוות את אפרוחיה לשער בית הספר, וזו בפשטות המשימה שתוטל על ילדכם - לעזור לתרנגולת לחצות בבטחה את הכביש עם כל אחד מגוזליה כדי שיספיקו להגיע בזמן לצלצול. עם ההתקדמות בשלבים, עומס המכוניות נהפך לבעייתי יותר ונתיבי התנועה מתרחבים. קשה להסביר מה הפיתוי לשוב ולשחק במשחק שכולל משימה אחת בלבד, שחוזרת על עצמה ללא שום הפתעה, אך הפעוטות נוטים להתמכר למשחק הזה.



גיל מומלץ: שנה ומעלה. זה מצחיק את הילד גם מבלי שהצליח להעביר את התרנגולת.



מערכת הפעלה: אייפון



עלות: 1 דולר אך גרסת ההתנסות החינמית בהחלט מספקת.



talking cat tom



יוצר: outfit7, סלובניה



תיאור: חתול מחמד שמקשיב וחוזר על כל מה שתאמרו בקול מצחיק. טום החתול רגיש לכל מגע - אפשר ללטף אותו ולצפות בו מגרגר בהנאה, להגיש לו כוס חלב שישאיר לו פס לבן על קו השפם, לדרוך לו על הרגל או סתם לעצבן אותו כשמושכים לו בזנב. הילדים לא יפסיקו לקשקש עם החתול הווירטואלי. את התוצר אפשר להקליט בווידאו, לשלוח למייל כקובץ avi או להעלות ליוטיוב ופייסבוק.



גיל מומלץ: 2+



מערכת הפעלה: אייפון, אנדרואיד.



עלות: לכאורה מדובר בגרסה חינמית, אך בפועל לחיצה על אפשרויות מסוימות מחייבת אוטומטית בתשלום של דולר, ללא צורך באישור נוסף.



find bruce



יוצר: niceguys, ישראל



תיאור: ברוס הוא אייל נפוץ מצפון אמריקה שאוהב לשחק במחבואים. הוא מסתתר בין השיחים, הפטריות והפרחים, אבל הקרניים הארוכות שלו תמיד מציצות וגם קשה לו להפסיק לזוז. הילד שלכם ישוטט על המסך הצבעוני וינסה לאתר את ברוס - נגיעה באבנים או בצמחים החייכניים תגרום להם לקפץ, ואם ברוס מסתתר שם הוא ייאלץ לצאת ולהראות את עצמו.



גיל מומלץ: 2+



מערכת הפעלה: אייפון



עלות: 1 דולר



guitar rock tour



יוצר: gameloft



תיאור: בדומה למשחק הפלייסטיישן הפופולרי, הילד נכנס לנעלי גיטריסט או גיטריסטית שמבצעים שיר רוק מוכר באולם הופעות אטרקטיבי ברחבי העולם. במשחק יש כפתורים צבעוניים ועל הילד ללחוץ על הכפתור בזמן הנכון כדי לשמור על הקצב.



לחיצה לא נכונה או בקצב שגוי תוביל לצלילים צורמים, שריקות בוז מהקהל ומבטי אכזבה ותסכול מסולן הלהקה. השלמת השיר בהצלחה תזכה את השחקן בקריאת "on! rock" שגורמת חשק עז לקחת שיעורי גיטרה. למשחק שלוש רמות: מתחיל, בינוני וקשה ו-17 שירים שככל הנראה ישמשו פסקול קבוע לשעות הקרובות שלכם עם הילדים. לא מן הנמנע שהמשחק יוביל למאבקים על מי ישחק ראשון - אתם או הילד.



גיל מומלץ: 7+



מערכת הפעלה: אייפון, סימביאן. באנדרואיד קיימת גרסת ה-guitar hero world tour המקורית.



עלות: 3 דולרים, קיימת גרסת התנסות חינמית עם גיטריסטית ושיר אחד על הבמה במיאמי. גרסת האנדרואיד - 3.5 דולר.



angry birds



יוצר: clickgamer.com, בריטניה



תיאור: הציפורים הזועמות רוצות להתנקם בחזירים שגנבו את הביצים שלהן, אלא שהחזירים מוגנים בקורות עץ וקוביות בטון וקרח, והציפורים רחוקות מהם ולא בדיוק יודעות לעוף. הילד אחראי לשלוח את הציפורים בעזרת רוגטקה, לשבור את המבנה ולפגוע בחזירים הירוקים. המשחק מבוסס על שיקולים פיסיקליים - על הילד למצוא את הזווית הנכונה ולמתוח את גומי הרוגטקה בעוצמה מדויקת כדי לשלוח את הציפור למקום הנדרש. הבחירות האלה נהפכות למעניינות מאחר שקיימים חמישה מיני ציפורים במשחק, והן מגיעות בצורות ובגדלים שונים ומתלוות אליהן יכולות שונות שתגלו עם ההתנסות.



גיל מומלץ: 6+



מערכת הפעלה: אייפון וסימביאן. האפליקציה תגיע למכשירי אנדרואיד במהלך הקיץ.



עלות: בגרסה החינמית של המשחק יש 12 שלבים. לאחר שתתמכרו תוכלו להתקין את הגרסה המלאה בעלות של דולר ל-105 שלבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully