וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז 2009: מדד סמנכ"לי הכספים בישראל במגמת ירידה

מאת טל לוי

16.8.2010 / 9:14

מנהלי הכספים בישראל צופים עלייה של 9.3% ברווחי החברות - עלייה נמוכה משמעותית מהציפיות באירופה ובארה"ב



>> מדד מנהלי הכספים (cfo) ירד ברבעון הנוכחי מ-57 נקודות ל-9 נקודות. זהו המדד הנמוך ביותר מאז הרבעון הראשון של 2009 (שיא המשבר), וזו הפעם הראשונה מאז היציאה מהמשבר שהמדד נמצא במגמת ירידה. עיקר הירידה במדד האופטימיות היה ביחס לכלכלת המדינה: מדד האופטימיות ביחס לכלכלת המדינה ירד לציון שלילי של 6-.



אמנם סמנכ"לי הכספים (ה-cfos) צופים עלייה של 9.3% ברווחי החברות בישראל בשנה הקרובה, אבל אחוז זה הוא נמוך יותר מאשר ציפיות ה-cfos בשני הרבעונים הקודמים, ונמוך משמעותית מהציפיות בארה"ב ובאירופה. המדד מבוסס על תשובותיהם של 123 סמנכ"לי כספים של חברות.

למרות הציפיות הפסימיות יחסית, מתברר שסמנכ"לי הכספים צופים גידול 12.3% במספר העובדים הקבועים, גידול של 3.7% במספר העובדים הזמניים, וגידול של 4.2% במשכורות. נתונים אלה מהווים עלייה משמעותית ביחס לשני הרבעונים הקודמים, אשר גם בהם היה גידול ניכר בתחום התעסוקה. הגידול שצופים ה-cfos במספר העובדים הקבועים (12.3%) הוא גבוה כמעט פי ארבעה מהגידול שאותו צפו בסוף הרבעון הקודם (3.4%).



גם בהשוואה לחו"ל ישראל מובילה בגידול בביקוש לעובדים קבועים. ציפיות ה-cfos לגידול התעסוקה בחברותיהם טובות לאין ערוך לעומת עמיתיהם בחו"ל, בכל הפרמרטים למעט פריון. כך לדוגמה, במספר העובדים הקבועים צופים ה-cfos גידול של 12.3% בישראל לעומת גידול של 2.2% אשר צופים עמיתיהם בארה"ב וצמצום של 0.1%- שצופים עמיתיהם באירופה. גם בתחום המשכורות צופים ה-cfos הישראלים גידול של 4.2% - כמעט כפול מזה שצופים בארה"ב (2.2%) ובאירופה (2.3%).



האתגר: שמירת מרווחי רווחיות



ה-cfos נשאלו בסקר מהם שלושת הנושאים הפנימיים המדאיגים אותם ביותר בחברותיהם. על פי תשובותיהם, כמו עמיתיהם בחו"ל, הנושא הפנימי המדאיג ביותר (83%) הוא שימור מרווחי הרווחיות (לעומת 61% באירופה ו-66% בארה"ב). ואולם בניגוד לעמיתיהם בחו"ל, הנושא השני בחשיבותו אשר מדאיג 55% מה-cfos הוא גיוס ושימור כוח אדם איכותי (לעומת 22% באירופה ו-15% בארה"ב). הנושא השלישי בחשיבותו אשר מדאיג 42% מה-cfos הוא איזון תקציבי (לעומת 17% באירופה ו-14% בארה"ב). ה-cfos פחות מודאגים לגבי אבטחת מידע (4%), ולגבי שימור ip (6%).



קל יותר לגייס אשראי



57% מה-cfos חושבים שהיום קל יותר לגייס כספים מאשר בשיא המשבר. לשם השוואה, בארה"ב רק 24% חושבים שהיום קל יותר לגייס כספים ובאירופה רק 19% חושבים כך. רק 11% מה-cfos הישראלים חושבים שהיום קשה יותר לגייס כספים מאשר בשיא המשבר, וזאת בניגוד ל-23% בארה"ב ו-29% באירופה.



גם הפער בין ההעדפה לאג"ח להעדפת הנפקת מניות מצטמצם, אך אג"ח קונצרניות הן עדיין הכלי המועדף לגיוס כספים מהציבור: 13% מה-cfos אמרו שחברותיהם ינפיקו במהלך השנה הקרובה אג"ח, לעומת 22% שאמרו כך בסוף הרבעון הקודם. 9% אמרו שחברותיהם ינפיקו מניות, לעומת 7% שאמרו זאת ברבעון הקודם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully