וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל סיווגה כסיכון - וחסמה את האתרים ynet ו-ONE

גיא גרימלנד

16.8.2010 / 10:05

גולשים שעשו שימוש בדפדפן כרום קיבלו בסוף השבוע הודעת אזהרה כשניסו לגלוש לאתר Ynet



גולשים שניסו לגלוש בסוף השבוע לאתרים החדשות ynet ו- one.co.il באמצעות דפדפן כרום של גוגל זכו לקבלת פנים לא צפויה: שני האתרים הפופולאריים הוגדרו כמזיקים למשתמשים. גוגל מפעילה מזה זמן טכנולוגיה שמספקת לגולשים מידע על אתרים שעשויים להיות מזיקים. הטכנולוגיה היתה זמינה לראשונה באמצעות מנוע החיפוש גוגל.



גולשים שחיפשו אתר מסוים באמצעות גוגל וניסו לגלוש לאתרים מסוימים שגוגל הגדיר כבעייתים - קיבלו הודעת אזהרה. כשגולשים מנסים לגלוש לאתרים אלה המסך הופך להיות אדום וגוגל מציינת שהאתר שאליו הגולש מעוניין לגלוש מסוכן ורק לאחר שהגולש מסמן בתיבה מסוימת, שמאשרת שהוא מודע שהאתר שאליו הוא גולש יכול להזיק למחשב שלו, הוא מגיע לאתר. לאחר השקת כרום הטכנולוגיה זלגה גם לדפדפן של גוגל. כך שבעצם כל מי שגולש בכרום מקבל את הודעת האזהרה שגוגל מנפקת.



ביום שבת האחרון, גוגל החליטה ששרת host עם הכתובת 1host.co.il השייך לחברת אירוח אתרים "אבולוציה אונליין" (evolution online) חשוד כמזיק לגולשים. ynet ו-one.co.il משתפים פעולה עם אבולוציה אונליין, והתוצאה היתה שגולשים שעושים שימוש בדפדפן כרום (כולל כותב שורות אלה) קיבלו מסך אדום של אזהרה בכל פעם שגלשו באתרים ynet ו-one.co.il.



לא מדובר בעניין פעוט. אתר ynet ו-one.co.il נחשבים לפופולאריים מאוד. סקר tim האחרון מצא כי לאתר ynet חשיפה של 56.8% ואלחר one.co.il חשיפה של 13.4%. תקלה מהסוג הנ"ל נחשבת לחמורה.

בדיקה נוספת מעלה כי שרת האחסון הבעייתי היה http://sigawi1.1host.co.il/. מדובר בשרת אחסון שאחסון את קמפיין הבאנר "בהצדעה". אתר "בהצדעה" הוא מועדון שמצדיע למשרתי מילואים פעילים ולמשתחררים בכבוד משירות סדיר בצה"ל. הקמפיין נוצר על ידי משרד הפרסום משרד הפרסום סיגאווי & סיגאווי (sigawi & sigawi), ונראה שהם גרמו לבעיה אצל האתרים ynet ו-one.co.il. כל זאת בשל העובדה שמשרד הפרסום השתמש בשרת 1host.co.il.



משמעות הדבר היא שכל האתרים שקידמו את קמפיין "בהצדעה" נחסמו על ידי גוגל. שרת נוסף שגרם לבעיות אצל ynet הוא digital.1host.co.il. נראה שהוא חלק מקמפיין של מיקרוסופט http://digital.1host.co.il/microsoft/page.aspx. מדובר בקמפיין של מיקרוסופט המספר לגולשים כי מעתה כל העדכונים של הרשתות החברתיות ירוכזו בעמוד הבית של windows live.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully