וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתי הספר בארה"ב דורשים מהורי התלמידים להביא מוצרי ניקיון

ניו יורק טיימס

16.8.2010 / 13:48

בתי הספר, הנאבקים בתקציבים הולכים וקטנים, אינם יכולים להרשות לעצמם לרכוש את הפריטים



בתי ספר ברחבי ארה"ב, הנאבקים בתקציבים הולכים ומצטמקים ומספר תלמידים הולך וגדל, מבקשים בימים אלה מהורי התלמידים להביא עמם מוצרי ניקוי כמו מגבות נייר, נייר טואלט, שקיות אשפה, נוזלי ניקוי וסבון נוזלי, מאחר שהם אינם יכולים להרשות זאת בעצמם.



"כשראיתי את הרשימה בפעם הראשונה, הייתי בהלם", אומרת כריסטין קופר, שבתה אמילי קיבלה רשימה לשבוע הראשון ללימודים הכוללת שני גלילי נייר טואלט, שלוש חבילות של מגבונים לחים, אקונומיקה, שלוש אריזות של מטליות ניקוי, שקיות אשפה, סבון נוזלי, מגבוני קלינקס ושקיות ניילון. הרשימה כללה גם פריטים הקשורים ללימודים, כמו צבעי קריון, דבק ומספריים.



הסיבה לתופעה היא תקציבי החינוך המצטמקים ברחבי ארה"ב. הרשויות המקומיות ומשרדי החינוך של המדינות נאלצו לקצץ בהוצאות בשל המשבר הכלכלי והירידה החדה בהכנסות ממסים. הרשתות הקמעוניות בארה"ב מיהרו לנצל את התופעה כדי לגרוף רווחים נוספים בעונת החזרה ללימודים - עונת הקניות השנייה בגודלה לאחר עונת הקניות לחגים. רשת אופיס-מקס מציעה במסגרת מבצעי החזרה ללימודים מטליות ניקוי של קלורוקס, כמו גם חומרי ניקוי למסטיקים וספריי מחטא. אופיס דיפו הוסיפה מגבות נייר וסבון לידיים במסגרת מבצעי החזרה ללימודים.



"אם נצטרך לספק הכל בעצמנו, כנראה נצטרך לפטר עובדים", אמר מלקולם תומס, המפקח על בתי הספר במחוז אסקמביה בפלורידה. עם זאת, ברשימת הפריטים שהתלמידים נדרשים להביא עמם לשבוע הראשון בלימודים שם תומס את מוצרי הניקיון תחת הקטגוריה "אופציונלי", "מאחר שאנחנו יודעים שגם חברי הקהילה שלנו סובלים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully