וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות עלייה במכירת מכוניות משומשות: רווחי אלבר זינקו ב-680% ל-7.2 מיליון שקל

טל לוי ויעל פטר

16.8.2010 / 15:10

על אף המאזן הממונף, נסחרות איגרות החוב של אלבר בתשואה של עד 4.5% בלבד



חברת אלבר, העוסקת בהשכרת כלי רכב (ליסינג), מציגה ברבעון השני של 2010 עליה של 17% בהכנסות שהסתכמו ב-367.5 מיליון שקל. העלייה בהכנסות לצד העלייה המתונה יותר בהוצאות עבור כלי הרכב שנמכרו וניהול צי הרכב העלו את הרווח הנקי של אלבר ב-680% ל-7.2 מיליון שקל.



יכולת גיוס הכספים בשוק האג"ח ומהבנקים חשובה ביותר עבור חברות הליסינג, שכן פרנסתן תלויה ברכישת צי גדול של כלי רכב, השכרתו ולבסוף, מכירת כלי הרכב בשוק המכוניות המשומשות. הסכומים הגבוהים להם נדרשת אלבר לשם רכישת צי כלי הרכב הופכים אותה לחברה בעלת מינוף גבוה אשר מסתמכת על תזרים המזומנים שהיא מקבלת משכירות וממכירת מכוניות.



המשקיעים מאמינים בכושר הפירעון של החברה שכן איגרות החוב של נסחרות בתשואה נמוכה של 2.5%-4.5% בלבד. האגרות דורגו על ידי חברת מידרוג בדירוג של 3a, שמשמעותו אגרות עם אופק יציב המקביל לדירוג a- של מעלות.




בקופתה של אלבר כ-50 מיליון שקל ובשנה הקרובה עליה לפרוע חוב של 585 מיליון שקל לבעלי איגרות החוב ולבנקים. אחד הנכסים הנזילים יחסית של החברה הוא מלאי מכוניות בשווי של יותר מ-1.6 מיליארד שקלים שיכולים לסייע לה במקרה הצורך.



אמנם, ברבעון השני של 2010 אלבר לא הצליחה לייצר מזומנים מפעילות שוטפת אלא להוציא כ-40 מיליון שקל. אולם הדבר קרה בשל הצורך לרכוש מכוניות חדשות תמורת 270 מיליון שקל. לשם השוואה, בכל 2009 ייצרה הפעילות השוטפת של אלבר מזומנים בהיקף של 578 מיליון שקל.



שוק הליסינג מתבסס על שני מקורות הכנסה עיקריים: הראשון, תשלום השכירות החודשי שמשלמים שוכרי הרכב וכן תשלום שמקבלת החברה לאחר שהיא מוכרת את כלי הרכב המשומשים: ההכנסות מהשכרת כלי רכב ירדו ב- 14% והסתכמו ב-190.8 מיליון שקל. לעומת זאת, ההכנסות ממכירת כלי רכב משומשים, עלו ב-97% ל-176.7 מיליון שקל. השינוי נובע בעיקר מגידול במספר כלי הרכב שנמכרו.



אלבר חתמה במרץ האחרון על הסכם עם חברות זרות במסגרתו החברות יעבירו הזמנות של לקוחותיהם לישראל, וכן אלבר תשווק בישראל שוברי השכרה לחו"ל של החברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully