וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר שאחרי: שני שליש מבני דור הבייבי בום לא יספיקו לחסוך לפנסיה

סוכנויות הידיעות

16.8.2010 / 15:17

בעשור הקרוב ל-36 מיליון אמריקאים ימלאו 65, ו-45 מיליון נוספים יגיעו לגיל הפרישה בעשור לאחר מכן



שני שליש מבני דור הבייבי בום בארה"ב, שנולדו בין 1946 ל-1964, עשויים לא להספיק לחסוך מספיק כסף כדי לכסות את עלויות המחיה והבריאות הבסיסיות שלהם כשיגיעו לגיל הפנסיה, כך דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל", שציין כי הבעיה עשויה להכביד על כלכלת ארה"ב במשך שנים רבות.



בעשור הקרוב, ל-36 מיליון אמריקאים ימלאו 65 ו-45 מיליון אמריקאים נוספים יגיעו לגיל הפרישה בעשור שלאחר מכן. עם זאת, הטלטלה בשווקי המניות בשנתיים האחרונות והירידה החדה בתשואות על האג"ח הממשלתיות - הובילו לירידה חדה בהיקף החסכונות של האמריקאים החוסכים כיום לפרישה לגמלאות.

למרות ההתאוששות בשוק המניות בארה"ב מאז 2009, חסכונותיהם של האמריקאים נפגעו קשות בעקבות המשבר. נכון לרבעון הראשון של 2010 נכסיהם של משקי הבית בארה"ב, כולל בתים, תוכניות פנסיה והשקעות אחרות ולא כולל חובות, הסתכמו ב-54.6 טריליון דולר - נפילה של 18% לעומת 2007 או 171 אלף לנפש.



התשואה הממוצעת על אג"ח אמריקאיות היא 2.4% בעוד שהתשואה בטווח הארוך על השקעה במניות היא כ-6%. אם התשואות לא יגדלו באופן משמעותי, ייתכן כי 59% מהאמריקאים בגילאי 62-56 לא יוכלו לממן את עלויות המחיה והבריאות הבסיסיות שלהם בגיל פרישה. אם התשואות יעלו ל-8.9% עבור השקעה במניות ו-6.35 להשקעה באג"ח, 47% יהיו בסכנה. כתוצאה מהירידה בתשואות, נאלצים בני דור הבייבי בום להוציא פחות.



גם צעירים יותר, לפי ה"ג'ורנל", יצטרכו להפחית את הוצאותיהם כדי לחסוך יותר כסף לגיש הפרישה. לפי ריצ'רד ברנר, הכלכלן הראשי במורגן סטנלי לכלכלת ארה"ב, אפילו אם הכלכלה האמריקאית תתאושש הצריכה הפרטית תצמח בקצב של 2%-2.5% בשנים הקרובות - לעומת 3.6% בעשור שקדם למשבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully