וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקץ לריבוי העמותות? עמותות המזון יתחרו על הפעלת מערך אספקת מזון מרוכז ב-45 מיליון שקל

ליאור דטל

16.8.2010 / 18:40

התוכנית תרכז את עמותות המזון לשם יצירת תשתית ארצית ומאורגנת לחלוקת מזון לנזקקים



התוכנית לביטחון תזונתי של משרד הרווחה להסדרת מערך אספקת מזון לנזקקים יוצאת לדרך. המשרד פירסם היום קול קורא לעמותות המעוניינות לשמש כארגון הגג בפרויקט שעלותו כ-45 מיליון שקל. קיימת אפשרות כי מספר עמותות מזון ייבחרו להוביל את הפרויקט.



כדי ליישם את המלצות הוועדה בנושא, שהוקמה על ידי שר הרווחה יצחק הרצוג, והעומד בראשה הוא חיים איצקוביץ, הוקצו ב-2009 בהוראת ראש הממשלה בנימין נתניהו, מתוך תקציב הפרויקט כ-22.5 מיליון שקל לשלוש שנים. סכומים נוספים הוקצו ממקורות ציבוריים שונים, כאשר הקרן לידידות בראשות הרב יחיאל אקשטיין הודיעה כי תתרום 15 מיליון שקל נוספים ל-3 שנים.

התוכנית, שמטרתה היא לרכז את מאות עמותות המזון והארגונים וליצור תשתית ארצית ומאורגנת, תחל לפעולה במהלך החודשים הקרובים בשיתוף הקרן לידידות. לשם הפעלתה הוקמה ועדת היגוי שהחליטה כי ארגון הג'וינט ישראל יפעיל את התוכנית ויפרסם את הקול הקורא לארגונים.



ארגון הגג שייבחר להוביל את הפרויקט יסייע לערוך בסיס נתונים על מכלול העמותות הפועלות כיום בתחום אספקת המזון לנזקקים, יאגד את חלוקת המזון בכל רחבי הארץ ויצור מנגנון שיבטיח את הקצאתו היעילה ברחבי האוכלוסיות החלשות בישראל.



חלק מהדרישות שיופנו כלפי הארגונים שייבחרו, הן להיות בעלי ניסיון של לפחות שנתיים בתחום ולספק כבר כעת שירותים ללפחות 30 ארגונים או רשויות מקומיות בפריסה רחבה הארגון והתחייבות להקצות ממקורתיות סכום של לפחות 10 מיליון שקל לטובת הפרויקט בנוסף.



"תהליך זה אמור לייצר מנופים וכלים משמעותיים שיענו על יותר צרכים העולים מהשטח. מדובר בפריצת דרך מצד המדינה לפתרון בעיית אי הביטחון התזונתי של חלק מאזרחיה", מסר איצקוביץ'.



לדברי הרצוג, "מדובר בשורה גדולה, ההתוכנית משקפת נדבך חשוב בסיוע לשכבות החלשות בחברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully