וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביטחון בענף הבנייה בארה"ב ירד במפתיע באוגוסט לשפל של 17 חודשים

סוכנויות הידיעות

16.8.2010 / 18:49

המדד של איגוד קבלני הבתים בארה"ב ירד ל-13 נקודות; כלכלנים צפו עלייה ל-15 נקודות



ירידה מפתיעה בביטחון בענף הבנייה בארה"ב הצטרפה לנתוני מקרו מאכזבים נוספים שפורסמו מוקדם יותר היום בארה"ב וביפן. הביטחון בענף הבנייה ירד באוגוסט לשפל של 17 חודשים, כך מסר היום איגוד קבלני הבתים הלאומי בארה"ב (nahb). מדד הביטחון בענף הבנייה בארה"ב של nahb ובנק וולס פרגו ירד באוגוסט לרמה של 13 נקודות - רמתו הנמוכה ביותר מאז מארס 2009 - לעומת רמה של 14 נקודות ביולי.



כלכלנים צפו עלייה של המדד לרמה של 15 נקודות. מדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביע על כך שמרבית הקבלנים מעריכים כי מצב הענף טוב, ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף עמדה הפוכה. המדד לא עלה מעל לרמה של 50 נקודות מאז חודש אפריל 2006, לאחר שבחודש יוני 2005 נסק לשיא של 72 נקודות.



עוד בחזית המקרו היום בארה"ב. הפעילות במגזר הייצור באזור ניו יורק צמחה בשיעור מתון מהצפוי באוגוסט, לאחר שההזמנות והמכירות ירדו לראשונה זה יותר משנה. מדד אמפייר סטייט עלה החודש ל-7.1 נקודות - לעומת רמה של 5.1 נקודות ביולי, כך מסר היום הבנק הפדרלי של ניו יורק. כלכלנים צפו עלייה של המדד לרמה של 8 נקודות. קריאה של המדד מעל לאפס מצביעה על התרחבות בפעילות הייצור, ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף צמצום בפעילות. אף כי המדד נותר חיובי החודש, הוא נמוך באופן ניכר מרמה של 31.9 נקודות שרשם באפריל.



מוקדם יותר היום פורסמו ביפן נתוני תמ"ג אשר הראו כי כלכלת יפן צמחה ברבעון השני של השנה בשיעור נמוך באופן ניכר מהציפיות, וכי עקב כך איבדה יפן את מקומה ככלכלה השנייה בגודלה בעולם לטובת סין. התוצר המקומי הגולמי (gdp) של יפן צמח ברבעון השני בקצב שנתי של 0.4% - לעומת צמיחה של 4.4% ברבעון הראשון. כלכלנים צפו צמיחה של 2.3% ברבעון השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully