וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האזיק האלקטרוני" שנצמד לחפצים סייע לפרסייס לגייס 11 מ' ד'

גיא גרימלנד

16.8.2010 / 21:14

מייסד החברה: "אנחנו מאפשרים לחפצים טיפשים ודוממים, כמו רכב או מנוע של רכב, לתקשר"



רשת האינטרנט מחברת בין אנשים. רשת הסלולר מחברת בין אנשים. כעת מגיע הדור הבא: טכנולוגיה שמחברת חפצים לרשת האינטרנט. המונח שבא לתאר זאת הוא internet of things. אינטרנט של חפצים, או בשמו השני – internet of objects. הכוונה היא לחפצים שמסוגלים לשדר ולקלוט מידע מרשת האינטרנט.



אחת מחברות הסטארט אפ שפועלות בתחום זה היא פרסייס טכנולוגיות. החברה תדווח מחר (ג') כי גייסה 11 מיליון דולר מקרן הון סיכון האמריקנית ספנסר טראסק ומשקיעים פרטיים נוספים. היא מתחרה שלה באירוסקאוט הישראלית.



רום אייזנברג, אחד היזמים מאחורי החברה, אומר כי פרסייס פיתחה שבבי rfid ייחודיים שמאפשרים להיצמד לחפצים – ולאפשר למערכת ניהול מרכזית לעקוב אחריהם. פרוטוקול התקשורת שלפיו עובדים השבבים של פרסייס הוא n3, סטנדרט תקשורת דו כיווני קנייני שפרסייס פיתחה. פרוטוקול התקשורת 3 n דומה ביכולות ובטווחים לרשתות סלולאריות, אולם מאפשר חיי סוללה של 5 שנים במכשירי הקצה. בשילוב עם חבילת מוצרי תוכנה מספקת פרסייס פתרון כולל לזיהוי חפצים.



הנה דוגמא שתסביר את השבבים שפרסייס מפתחת. בנק לאומי עושה שימוש בשבבי rfid של הסטארט-אפ הישראלי בכדי לעקוב אחר שקי הצ'קים שמועברים מדי יום מהסניפים למסלקה המרכזית. מאחר והשבבים עובדים רק בטווח שידור של 1.5 ק"מ, המערכת עוקבת אחר אחר השקים מצאתם מהסניף. לאחר מכן המשאית שנוסעת עם שקי הצ'קים נעקבת באמצעות מכשיר gps, ולאחר מכן כשהשקים נפרקים במסלקה המרכזית – שוב ניתן לעקוב אחריהם באמצעות שבבי rfid.



אייזנברג מציין שהמערכת שהחברה פיתחה מתאימה למפעלים, חברות או בתי חולים שמעוניינים לעקוב אחר חפצים בטווח מסוים. "אנחנו מאפשרים לחפצים טיפשים ודוממים, כמו רכב או מנוע של רכב, לתקשר. לבנק לאומי חשוב לדעת ששק עם צ'קים בגובה של 20 מיליון שקל לא נעלם לו ככה סתם".



פרסייס - בניגוד לחברות סטארט-אפ אחרות - לא גייסה מקרנות הון סיכון ישראליות. דבר נוסף שמבדל אותה הוא העובדה שהגיעה כבר לאיזון תפעולי מבחינת הכנסות.



"אנחנו מוכרים לבנק לאומי, ישקאר, פרט ווויטני והלקוח הגדול שלנו הוא קטרפילר. יש לנו שבבים גם על העגלות שנמצאות בחנות הדיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון", אומר אייזנברג. "כיום השבבים שלנו נמצאים כבר בדור שלישי מבחינת פיתוח, אבל הכסף יסייע לנו להמשיך לפתח אותם עבור הדורות הבאים. אנחנו רוצים להגיע למצב שבו התגים מסוגלים לתקשר גם מחוץ לטווח של 1.5 ק"מ. אולי גם עם הרשתות הסלולריות".



הצלע השנייה בחברה מלבד אייזנברג הוא מיכל בריימן. בעבר החברה גייסה 4.5 מיליון דולר משורה של משקיעים. בפרסייס החליטו לבחור מנכ"ל אמריקאי, ועל כן מי שממלא את התפקיד הוא אנדי מאילינס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully