וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה מחפשת משרד פרסום בארץ

עירית רוזנבלום

17.8.2010 / 8:20

מתגעגעים אלינו? משרד התרבות הטורקי הפיץ מכרז בקרב משרד הפרסום בישראל. נספח התרבות הטורקי: "שנה וחצי אני אומר שהישראלים אוהבים את אנטליה ואת טורקיה"

משרד התרבות והתיירות של טורקיה הפיץ בקרב משרדי פרסום בישראל בקשה להצעות למכרז לפרסום בחו"ל, בשילוב אסטרטגיית קידום ושיווק ל-2011.

בשנתיים האחרונות זכתה במכרז הטורקי של אזור המזרח התיכון, שהיקפו 4.5 מיליון דולר, חברת מידיום רייר מדובאי, שמינתה את משרד הפרסום ענבר מרחב שקד לטפל בתקציבה של ישראל. בענף מעריכים כי אם מידיום רייר תזכה במכרז ל-2011 תתן את התקציב שוב לענבר מרחב שקד.

נספח התרבות והתיירות של טורקיה בישראל, איננז' אוזצ'קמק, אמר כי ישראל היא חלק מתקציב הפרסום הכולל של משרד התרבות והתיירות הטורקי ברחבי העולם. "התקציב ל-2011מסתכם בכמיליון דולר. הוא יכול להשתנות ­ לעבור תוספת או קיצוץ ­ לפי הנסיבות", הסביר אוזצ'קמק.

טורקיה תפרסם גם מכרז חדש למשרד יחסי ציבור. ב-2010 זכה במכרז משרדו של רני רהב. צעד זה של הטורקים נראה כיום קצת לא מציאותי, לאחר שביוני הופסקו הטיסות לאנטליה ומספרי הישראלים היוצאים לשם מספרים את הסיפור כולו: מ-62 אלף ביוני 2008 ל-27 אלף ב-2009 ועד ל-2,600 ביוני 2010.

המתיחות בין ישראל לטורקיה החלה כבר בסוף 2008 וצברה תאוצה מתחילת 2009 בעקבות התבטאויות ראש הממשלה רג'פ טייפ ארדואן נגד ישראל בדבר מבצע עופרת יצוקה ובדברים שאמר לנשיא שמעון פרס בדאבוס. ועדי העובדים הודיעו שהם מוחקים את טורקיה ממפת הביקורים שלהם עד שארדואן יתנצל. עם זאת, הישראלים ומשפחותיהם המשיכו לנסוע לטורקיה, גם אם במספרים נמוכים יותר: ב-2009 יצאו לטורקיה 300 אלף ישראלים לעומת 560 אלף ב-2008.

"נשאיר את הפוליטיקה לאנקרה וירושלים"

בתחילת 2010 החלה התעוררות מסויימת בתיירות לטורקיה ובחודש מארס השיקו הטורקים, באמצעות משרד הפרסום ענבר מרחב שקד, קמפיין פרסום רחב בהשקעה של 2 מיליון דולר בסיסמה "ראית הכל ולא ראית כלום". רני רהב, שבמשרדו הושק הקמפיין, הציע: "בואו נשאיר את הפוליטיקה לאנקרה וירושלים".

קמפיין הפרסום עלה בטלוויזיה וסיטונאי טיסות השכר החלו מתכננים את הקיץ. מוסכם היה על כולם שאין תחליף לאנטליה, לא במחיר ולא בתמורה. ואז במאי 2009 נטרפו הקלפים. המשט של האוניות מטורקיה נחת על הישראלים כמו סטירה מצלצלת. לכך נוספה אזהרת המטה ללוחמה בטרור. כבר ב-1 ביוני חוו הסיטונאים מכה של ביטולים, יותר מאשר במבצע עופרת יצוקה, והחלו ביטולים של טיסות לאנטליה, לראשונה בתולדות התיירות ליעד זה. גם ספינות הנופש הישראליות חדלו לפקוד את הנמלים בטורקיה.

אוזצ'קמק אמר שמתחילת המשבר טען שפוליטיקה ותיירות הם שני דברים שונים. "שנה וחצי אני אומר שהישראלים אוהבים את אנטליה ואת טורקיה, והאנשים של אנטליה גם הם לא השתנו. טורקיה היתה ותהיה תמיד בטוחה ונעימה לתיירים בכלל וגם לישראלים", הוא מדגיש, "האזהרה לנוסעים הישראלים היתה חד צדדית מצד ישראל וגם הוסרה חד צדדית, ללא קשר אלינו".

בימים האחרונים החלו שוב סיטונאי טיסות השכר להציע את טורקיה, ואוזצ'קמק מביע אופטימיות באומרו שהוא מאמין שש-2011 תביא "התחלה חדשה ודף חדש ליחסי התיירות והתרבות בין ישראל לטורקיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully