וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשמל עצמאי: כלל אנרגיה תתקין לוחות סולאריים על גגות מפעלי נייר חדרה

אבי בר-אלי

17.8.2010 / 8:19

שתי החברות מקבוצת אי.די.בי ישתפו פעולה בפיילוט פנימי ראשון להתקנת מערכת סולארית



הפעילות הסולארית של יוצאת לדרך, בעסקת בעלי עניין: ל-themarker נודע כי זרוע האנרגיה של הקבוצה, חברת כלל אנרגיה (מקבוצת ), תחל בקרוב בפיילוט לייצור חשמל עצמי באנרגיה סולארית על גגות החברה האחות מפעלי . בשלב ראשון, מדובר בהתקנת תותקן מערכת פוטו-וולטאית (p.v.) בינונית (עד 630 קילו-ואט) על גג של אחד ממבני החברה בחדרה. אם הפרויקט יצלח, יתקשרו החברות לכיסוי כל גגות המפעל, בשטח כולל המוערך בעשרות אלפי מ"ר.



לפי הערכות, מודל ההתקשרות יתבסס על תשלום דמי שכירות עבור השימוש בגג בעוד שכלל אנרגיה תירשם כבעלי המתקן. דמי השכירות מוערכים ב-30 שקל למ"ר (לשנה).



משרדי ההנהלה הראשיים של מפעלי נייר חדרה ומתקני הייצור והאחסון המרכזיים של החברה משתרעים על שטח של כ-350 דונם בחדרה, שרובם (274 דונם) בבעלות החברה, ויתרתם מוחכרים ממינהל מקרקעי ישראל. בנוסף, חוכרת החברה כ-25 דונם בנהריה, ובאמצעות החברות בנות (חוגלה, אמניר) מחזיקה במבנים נוספים בצפון ובמרכז.



במקביל, נודע כי כלל אנרגיה בוחנת התקנות ראשוניות (ועצמאיות) של שתי מערכות סולאריות על גגות מבני שופרסל, רשת קמעונות המזון של הקבוצה. הפעילות בתחום המערכות הסולאריות הבינוניות מתבצעת דרך חברה בת שהקימה בשנה שעברה כלל אנרגיה כלל pv ­ שעוסקת בייזום פרויקטים להתקנת מערכות בינוניות וגדולות בלבד (מעל 51 קילו-ואט). זאת, מתוקף ההסדרה שפירסמה רשות החשמל בדצמבר 2009, המתמרצת ייצור חשמל עצמי במתקנים בינוניים.



כפי שפורסם בעבר ב-themarker, פירסמה כלל אנרגיה מכרזים ראשונים להתקנת מערכות .p.v קטנות (עד 50 קילו-ואט) על גגות נכסי החברות בנות בקבוצת אי.די.בי. זאת, מתוך כוונה לבצע בשלב הראשון פיילוט להתקנת מערכות על גגות זמינים במוקדי צריכת חשמל גבוהה דוגמת כמו המרכזים המסחריים של רשת שופרסל. כלל פנתה בחשאי למספר לכמה חברות התקנה בולטות במשק ­תוך שהיא מטילה איפול על יעדי ההתקנה והיקפן.



ואולם, כלל אנרגיה החלה לבסוף בביצוע ההתקנות בעצמה. יש לציין כי לרשות הקונצרן יש לציין, עומד שטח זמין עתיר פוטנציאל להתקנות סולאריות לאור הפרישה הנרחבת של מטות החברות בנות (סלקום, לדוגמה), הפרישה הנרחבת של סניפי שופרסל רחבי הגגות (230 סניפים), והן בזכות חזקתה בקרקע זמינה בייעוד תעשייתי (במפעלי נשר או מכתשים) שעשויה לשמש בעתיד כר זמין להנחת מערכות לייצור חשמל סולארי בהיקף בינוני.



כלל אנרגיה עצמה נוסדה ב-2008 במטרה להרחיב את אחיזת הקבוצה במשק האנרגיה. החברה, בניהולו של דן ורדי, עסקה עד כה בייזום פרויקטים באנרגיית הרוח ביוון (בשיתוף חברת אמפל), וכן עוסקת בקידום תחנת כוח בטכנולוגיית אגירה שאובה מזרחית לחיפה. באחרונה, פרשה מן ההתמודדות במכרזים הסולאריים באשלים שבנגב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully