וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחנה הסולרית השלישית באשלים תוכפל להיקף של 30 מגה-ואט

אבי בר-אלי

17.8.2010 / 8:39

עלות הקמת תחנת הכוח הפוטו-וולטאית תגדל ל-120 מיליון דולר



המדינה מכפילה את הספק התחנה הפוטו-וולטאית (.p.v) באתר אשלים שבנגב ל-30 מגה-ואט ­ כך נודע ל-themarker. בימים הקרובים תפרסם ועדת המכרזים הבין-משרדית את מסמכי המכרז (r.f.p) החדשים אשר כוללים הסכם b.o.t להקמה, תפעול ואחזקה של התחנה למשך 25 שנה.



הקמת התחנה במכרז החדש תתבצע על שטח כולל של 900 דונם, ומוערכת בכ-120 מיליון דולר. המתווה המקורי של המכרז כלל הקמת תחנה בהספק 15 מגה-ואט ­עם אופציה להגדלת התחנה ב-15 מגה-ואט נוספים.



הוועדה בחנה בשבועות האחרונים את האפשרות לבטל את האופציה, כדי להימנע ממנגנון האופציה המורכב, וכן משום שמדובר בטכנולוגיה מוכחת ומוכרת. את שלב המיון המוקדם (.p.q) למכרז זה עברו לפני כשנה עשר קבוצות. מועד הגשת ההצעות צפוי להיקבע לפברואר 2011.



בתוך כך, נודע כי המדינה דחתה פעם נוספת את שני המכרזים להקמת תחנות הכוח התרמו סולריות הסמוכות. מדובר במכרזי b.o.t להקמה, תפעול ואחזקה למשך 25 שנה של שתי תחנת כוח בהספק 80-110 מגה-ואט ובעלות הקמה מוערכת של כמיליארד דולר.



המכרז להקמת תחנת הכוח בשטח plot a שבאתר אשלים נדחה בחודש ל-12 באוקטובר. מועד הגשת ההצעות להקמת התחנה בשטח plot b נדחה ל-16 בנובמבר. משבצת שטח זו, בהיקף של כ-4,000 דונם, היא הבעייתית יחסית מבחינה טופוגרפית, וסובלת מקרבה גבוהה יחסית לשטחי האימונים של צה"ל. הדחייה נובעת הפעם מהחשש ממיעוט מתמודדות. זאת, לאחר שמסמכי המכרז כבר הועברו במלואם והתסקיר הסביבתי הושלם.



אלא שנכון להיום, נותרה במרוץ רק קבוצה אחת מבין שבע הקבוצות שצלחו את שלב המיון המוקדם (.p.q) בפרויקט ­ הקבוצה המשותפת לסימנס (סולל) ולשיכון בינוי. ואולם, שתי חברות זרות שפירקו באחרונה את שותפויותיהן עם חברות מקומיות ­ אבנגואה הספרדית (שניגשה תחילה עם כלל אנרגיה) וסולאר מילניום הגרמנית (שניגשה עם מנרב ואלקטרה) ­ ביקשו באחרונה דחייה במועד הגשת ההצעות, מתוך כוונה לגבש קונסורציום חדש להתמודדות במכרז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully