וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחום הקפה מיתן את העלייה בהכנסות שטראוס שצמחו ב-4.5% ל-1.58 מיליארד שקל

ואדים סבידרסקי

17.8.2010 / 9:50

מכירות תחום הקפה ירדו ב-5.1% עקב החולשה באירופה; המכירות בישראל נותרו ללא השינוי



ענקית המזון, , פירסמה היום דו"חותיה הכספיים לרבעון השני 2010. החברה דיווחה על גידול של כ-4.5% במכירותיה, לעומת הרבעון המקביל, לסך 1.58 מיליארד שקל. שיפור של כ-10.7% נרשם בשורה התפעולית, על פיה, הרוויחה החברה מפעילותה השוטפת כ-145 מיליון שקל ברבעון השני 2010. בשורה התחתונה, הציגה החברה רווח נקי לבעלי המניות של כ-52 מיליון שקל - גידול של 37% בהשוואה לרבעון אשתקד.



ברבעון השני הסתכמו מכירות תחום הקפה של שטראוס בכ-770 מיליון שקל בהשוואה לכ-811 מיליון שקל אשתקד, קיטון של 5.1%. בנטרול השפעת המטבע, קטנו המכירות בכ-3.9%. המכירות האורגניות, בנטרול רכישת עסקים והשפעת הפרשי שער, קטנו בכ-4.5%. המכירות במחצית וברבעון הושפעו מהחולשה בשווקים השונים במרכז ומזרח אירופה והגברת התחרות.



המכירות בישראל הסתכמו ברבעון השני בכ-627 מיליון שקל בדומה לאשתקד. הצמיחה במחצית הושפעה לחיוב מהגידול הכמותי במרבית היחידות ובהמשך ההשקעה בחדשנות ומנגד ברבעון השני הושפעה לשלילה מעיתוי חג הפסח אשר החל השנה ברבעון הראשון ואשתקד ברבעון השני.







האנליסט גיל בשן מבית השקעות איי.בי.איי ציפה לתוצאות טובות יותר. התחזית למכירות החברה ברבעון השני הסתכמה בכ-1.62 מיליארד שקל ולרווח התפעולי של 148 מיליון שקל. על פי בשן, גם בשורת הרווח הנקי לבעלי מניות פיספסה החברה את התחזית כאשר הצפי היה לרווח של 76 מיליון שקל.



עופרה שטראוס, יו"ר הקבוצה, אמרה היום: "קבוצת שטראוס ממשיכה לצמוח יחד עם השקעה בפיתוח מנועי הצמיחה העתידיים של החברה. ברבעון השני פתחנו את מפעל הסלטים החדש של סברה בוירגיניה, המפעל החדש, פרי השותפות של שטראוס עם פפסיקו–פריטו ליי בצפון אמריקה, יאפשר לסברה להמשיך לפתח מגוון רחב של קטגוריות ומוצרים ולהמשיך להצמיח את השוק שבו היא פועלת".



"קבוצת שטראוס ממשיכה בשנים האחרונות בהשקעה באחריות תאגידית ובמסגרת זו מיקדנו והגברנו את מאמצינו בנושא הפחתת טביעת הרגל האקולוגית שלנו. בשנה האחרונה ביצענו קפיצת מדרגה בתחום עם השקת המפעל הירוק המתקדם של סברה בוירג'יניה, קביעת יעדים מדידים בתחום בשטראוס ישראל וכן ביצוע פרויקטים משמעותיים בתחום הפחתת טביעת הרגל האקולוגית שלנו במפעלים באחיהוד, צפת ובנצרת. עבור עשייה זו בישראל אף זכינו בפרס השר לאיכות הסביבה", הסבירה עופרה שטראוס.



גדי לסין, נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס אמר היום: "הקבוצה תמשיך להשקיע בשנת 2010 במנועי הצמיחה העתידים של החברה, סברה, שטראוס מים והקפה תוך המשך חיזוק המעמד המוביל בשוק הבית בישראל. בימים אלו אנו נמצאים בעיצומו של תהליך לגיבוש האסטרטגיה העסקית של הקבוצה לחמש השנים הקרובות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully