וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באפט חוזר להשקעות שצימצם במהלך המשבר: ברקשייר התאוויי הגדילה אחזקותיה בג'ונסון אנד ג'ונסון

סוכנויות הידיעות

17.8.2010 / 10:11

במהלך הרבעון השני הפחיתה ברקשייר את אחזקותיה בקראפט, קונוקו פיליפס ופרוקטר אנד גמבל



ברקשייר התאוויי, ענקית האחזקות של המיליארדר וורן באפט, הגדילה ברבעון השני את אחזקותיה בענקית מוצרי הבריאות ג'ונסון אנד ג'ונסון וענקית הקמעונות וול מארט, והפחיתה את אחזקותיה בקראפט פודס, קונוקו פיליפס ופרוקטר אנד גמבל - כך עולה מדיווח שהגישה החברה לרשות ני"ע האמריקאית (sec), בו פירטה את אחזקותיה במניות.



ברקשייר הגדילה את אחזקותיה בג'ונסון אנד ג'ונסון ב-73% ל-41.3 מיליון מניות, לעומת 29 מיליון מניות ב-31 במארס. ברקשייר מכרה בשנתיים האחרונות חלק מאחזקותיה בחברה, ששוויין 2.4 מיליארד דולר, כדי לסייע במימון השקעות חדשות, בהן השקעות בסך 14.5 מיליארד דולר בגולדמן סאקס, ריגלי וג'נרל אלקטריק (ge) ואת רכישת מפעילת הרכבות ברינגטון נורתרן סנטה פה, אותה רכשה בשנה שעברה תמורת 26.7 מיליארד דולר.



ברבעון השני רכשה ברקשייר 4.2 מיליון מניות בוול מארט והגדילה את אחזקותיה בחברה ל-38.1 מיליון מניות. ברקשייר צימצמה את אחזקותיה בענקית המזון קראפט ומכרה 1.5 מיליון ממניותיה, או 1.4% ממניותיה בחברה, כך נותרו ברשותה 105.2 מיליון מניות של קראפט. מוקדם יותר השנה מכרה ברקשייר 30 מיליון מניות של קראפט, לאחר שבאפט ביקר את החברה על רכישת יצרנית השוקולד הבריטית קדבורי.



החברה הפחיתה את אחזקותיה בחברת הנפט קונוקו פיליפס ב-15%, או 5.1 מיליון מניות ל-29.1 מיליון מניות. כמו כן, רכשה ברקשייר נתח של 4.4 מיליון מניות בחברת שירותי המסחר האלקטרוניים פיסרב.



במהלך הרבעון השני הגדילה ברקשייר גם את אחזקותיה במזומן ל-28 מיליארד דולר, לעומת 25.7 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2010. ברבעון שהסתיים ב-30 ביוני דיווחה החברה על ירידה ראשונה ברווחיה מזה חמישה רבעונים, בעקבות הפסדים שרשמה כתוצאה מהימורים בשוקי הנגזרים והמניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully