וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית המו"פ הפיננסי יוצאת לדרך: חברות מחו"ל שיעסיקו 25 עובדים בארץ בשנה הראשונה יקבלו מענקים

אורה קורן

17.8.2010 / 11:53

פרויקטים שיבוצעו בפריפריה יזכו לשיעורי תמיכה של 50% בשנה הראשונה



מנכ"ל משרד האוצר, חיים שני ומנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי,הודיעו היום על השקתה של תוכנית חדשה לעידוד חברות פיננסים רב לאומיות להקים בישראל מרכזי מחקר ופיתוח בתחום הפיננסים. מדובר בתחום שמתפתח מאוד בשנים האחרונות.



הוראת מנכ"ל התמ"ת נחתמה ופורסמה, והיא תפעיל אותה לשכת המדען הראשי של משרד התמ"ת מטרתה של התוכנית היא לפתח ולייצר מנוע צמיחה חדש למשק הישראלי בענפי הפיננסים. זוהי חלק מתוכנית "יתרון יחסי", אחד הכלים מסט שלם המקודמים על ידי האוצר והתמ"ת ביחד לצורך האצת התעשייה עתירת הידע בישראל.



חברות רב לאומיות יוכלו להצטרף לתקופה של עד חמש שנים, בה החברות יתחייבו כי במסגרת המרכזים יועסקו בישראל לפחות 25 עובדי מו"פ בתום השנה הראשונה של תקופת הפעילות המאושרת, לפחות 50 עובדי מו"פ בתום השנה השנייה ולפחות 80 עובדי מו"פ מתום השנה השלישית ואילך. בנוסף, מתחייבת החברה כי לפחות 90% מעובדי המו"פ במרכז המו"פ הפיננסי יהיו אזרחי מדינת ישראל.




שיעור התמיכה הממשלתית בתוכנית זו הינו 40% מסך כל התקציב הכולל שיאושר על ידי לשכת המדען הראשי לפרויקטים שיבוצעו בשנה הראשונה והשנייה - 30% בשנה השלישית והרביעית ושיעור של 25% בשנה החמישית. פרויקטים אשר יבוצעו בפריפריה יזכו לשיעורי תמיכה של 50% בשנה הראשונה והשנייה, 40% בשנה השלישית והרביעית ושיעור של 35% בשנה החמישית.



התוכנית תציע לחברות שישתתפו בה שיעורי תמיכה במתווה יורד לאורך השנים, תוך עידוד ביצועם של פרויקטים ומחקרים באיכות גבוהה וברמת חדשנות מתקדמת ותוך מתן עדיפות לפעילות באזורי הפריפריה.



תוכנית המו"פ הפיננסי תתוסף לתכניות אחרות בלשכת המדען, שנועדו לחיזוק ולהרחבת הבסיס הטכנולוגי של התעשייה בישראל. על בסיס זה פועל המשרד ליצירת מנועי צמיחה למשק הישראלי בענפים שונים, ובכלל זה ענפי התוכנה והתקשורת, ענפי מדעי החיים, ענפי התעשייה מסורתית, ענף האנרגיות המתחדשות וענף טכנולוגיות בתחום המים.



"תרומה מכרעת להקמת מרכזי פיתוח בישראל"



מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי, ציין כי מדובר בתוכנית בעלת פוטנציאל רב, ובעלת תרומה מכרעת להחלטה של חברות רב לאומיות להקים את מרכזי הפיתוח הבאים שלהם בישראל.



"התכנית הינה חלק ממדיניות התמ"ת לעידוד השקעות זרות ולעידוד התעסוקה, והיא באה לענות על הצורך הקיים בעולם לפתרונות אנאליטיים מתוחכמים בענפים הפיננסים", אמר קדמי, "למדינת ישראל כוח עבודה איכותי הנהנה מתשתיות טכנולוגיות מתקדמות והשכלה גבוהה ואיכותית. החברות אשר ישתתפו בתוכנית יצטרפו לחברות רב-לאומיות שכבר פועלות בארץ, כמו אינטל וגוגל, פעילות אשר מוכיחה את עצמה בכך שהחברות מגדילות את היקפי הפעילות שלהן בארץ באופן קבוע".



מנכ"ל משרד האוצר חיים שני: "התעשייה הפיננסית הינה הצרכן הגדול ביותר של טכנולוגיה בעולם ומהווה מעל 20% מסך כל ההוצאה על טכנולוגיה בשנה. תאגידים פיננסיים רב-לאומיים רבים משקיעים בכל שנה מיליארדי דולרים בפיתוח מערכות טכנולוגיות מתקדמות, תוכנות לניהול סיכונים, פלטפורמות מתקדמות למסחר אוטומטי, אפליקציות מתוחכמות לשירות לקוחות וכיוצא בזה".



"בתעשייה עתירת הידע במדינת ישראל קיימים מרכיבים רבים היכולים לאפשר התפתחות פעילות מו"פ בתחום הפיננסי. כך, לדוגמה, יש היצע הון אנושי זמין ומקצועי הרלוונטי לתחומי ההנדסה, הטכנולוגיה והמחקר במגזר הפיננסי. כמו כן, ניתן לזהות בישראל ידע וניסיון עסקיים נרחבים אשר מאפשרים יישום מסחרי מוצלח של אפליקציות וטכנולוגיות במגוון תחומים בסביבה בינלאומית".



המדען הראשי במשרד התמ"ת, ד"ר אלי אופר, מסר כי התוכנית מהווה גם פיילוט לכניסת לשכת המדען הראשי לתחום עידוד החדשנות והמו"פ בענפי השירותים. לדבריו, ענפי השירותים מהווים כשני שליש מהתוצר הלאומי הגולמי וחדשנות בענפים אלו צפויה לתרום לצמיחת במשק הישראלי וליצירת מקומות תעסוקה נוספים במשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully