וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלוב אקספלוריישן מזנקת ב-18% במחזור גבוה עקב קרבתה לשדה הקידוח של גבעות

ואדים סבידרסקי

17.8.2010 / 12:50

רשיון "אופק" של גלוב גובל עם שטחה של גבעות, שהעבירה הבוקר דיווח מעומעם לגבי תוצאות מבחני ההפקה



לאחר שהופסק המסחר במניית גבעות על רקע פרסום תוצאות מבחני ההפקה לקידוח "מגד 5" שליד ראש העין, מזנקת במקביל מניית שותפות לחיפושי נפט נוספת – גלוב אקספלוריישן. הסיבה לכך נובעת מקירבתו של רישיון "אופק" הנמצא בידי גלוב, לשדה מגד של גבעות. כמו כן, בכוונת גלוב לבצע קידוח באותה שכבת סלעים בה מבצעת גבעות את עבודות החיפוש שלה. כעת, מוסיפה המניה כ-18% לערכה במחזור גבוה ולא אופייני לגלוב של כ-19 מיליון שקל, בזמן שאין מסחר במניית שכנתה - גבעות.



"אופוריה חיובית מסביב לדיווחה של גבעות, בין אם היא מוצדקת לבין אם לא, מקרינה בחיוב גם על גלוב המתכננת ביצוע עבודות קידוח באזור הקרוב לשטח הפוטנציאלי של גבעות", מסביר פעיל בשוק.



גלוב הינה שותפות שהוקמה באוקטובר 2009 במטרה לעסוק בתחום חיפושי נפט וגז, פיתוח נכסי נפט וגז והפקתם. השותפות מחזיקה כיום בזכויות בשני רשיונות יבשתיים, "אופק" במרכז הארץ, המשתרע בשטח של 393 קמ"ר ורשיון "בר-אור" בגליל המערבי. בהחזקתם של בעלי השליטה רישיון נוסף במפרץ חיפה בשם "יהל", והם פועלים להעביר זכויות גם ברשיון זה לידי השותפות.



בכוונת השותפות לבצע באוקטובר 2011 את קידוח "אופק 1" לעומק של עד 2.5 ק"מ לחיפוש נפט בשכבת היורה התיכון - הסלעים שנוצרו בתקופה שבין 140 ל-210 מיליון שנה לפני זמננו. כמו כן, השותפות מתכננת לבצע את קידוח "אופק 2" לעומק עד כ-6 ק"מ לחיפוש גז בשכבת הפרם - סלעים בני כ-250-290 מיליון שנה. שני הקידוחים באזור שבין צומת ניר צבי לצומת צריפין, צפונית לרמלה. העלות המשוערת עבור קידוח אופק 2 הינה כ-20 מיליון שקל.



בשנים 1993-1994 בוצע קידוח "דוד 1" שבשטח רישיון "אופק" לעומק של עד 2.6 ק"מ, אשר נמצאו בו סימני נפט ונרשמו בו קריאות גז בחישנים. לאחר שנשלחו דוגמאות לאנליזה כימית באוניברסיטה העברית, התברר כי נמצאו כמויות קטנות של נפט "חי". דוגמאות אחרות שנשלחו לבדיקה במכון קזאלי זוהו כ"בוץ קידוח מעורב בנפט גולמי, אשר לו קשר לדיזל שמשתמשים בו במהלך הקידוח". לאחר סדרת בדיקות הסתיים קידוח "דוד 1" טרם ביצוע מבחני ההפקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully