וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלנים: הצמיחה ברבעון השני של 2010 היתה טובה; ציפיות האינפלציה ירדו והריבית לא תעלה

טל לוי

17.8.2010 / 13:05

בנק ישראל צפוי להכריז על גובה הריבית ביום שני בעוד שבוע



"הצמיחה ברבעון השני של 2010 הפתיעה לטובה ועמדה על 4.7% בשיעור שנתי על פי האומדן הראשוני, לאחר צמיחה בשיעור של 3.6% ברבעון הראשון", כך כותב הבוקר ראש אגף כלכלה ומחקר בקבוצת הראל ביטוח ופיננסים, ד"ר מיכאל שראל.



שראל מוסיף כי גם הרכב הצמיחה ברבעון השני היה מרשים: התוצר העסקי גדל בשיעור של 6.0%, הצריכה הפרטית עלתה בשיעור של 8.7%, ההשקעות בנכסים קבועים עלו בשיעור של 10.9%, והיצוא (ללא יהלומים וחברות הזנק) גדל בשיעור של 18.3%.




שראל מעריך כי בנק ישראל לא יעלה את הריבית ב-23 באוגוסט, בין היתר על רקע נתוני מדד המחירים, העלאת הריבית בחודש הקודם וסימני ההאטה בצמיחה בארה"ב. אולם, הצמיחה המהירה ברבעון השני, השיפור בנתוני היצוא והעלייה החדה במחירי הדירות מגדילים את ההסתברות להמשך העלאות הריבית בחודשים הקרובים.



הכלכלן הראשי של מיטב, רון אייכל כותב כי המשק הישראלי צמח בקצב של 4.7% ברבע השני, אולם אי הוודאות לגבי הצמיחה בעולם נותרת גבוהה. יתר על כן, לאחר פרסום מדד המחירים לצרכן לחודש יולי נרשמה ירידיה מהירה של הציפיות האינפלציוניות אל תוך היעד. זוהי אחת הסיבות לכך שאייכל מעריך שבנק ישראל לא יעלה את הריבית בעוד שבוע אם כי עד סוף 2010 תועלה הריבית עוד פעם אחת ל-2%.



לאחר פרסום מדד המחירים לצרכן לחודש יולי (שעלה ב-0.5% - נמוך מהציפיות) נרשמה ירידה של הציפיות האינפלציוניות בשוק האג"ח הממשלתי, בכל הטווחים. במיוחד, חשובים לבנק ישראל הטווחים הקצרים ושם נרשמה ירידה של הציפיות מרמה של יותר מ-3% בטווחים הקצרים לכדי 2.9% בקצרים עד 2.7% בטווחים הארוכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully