וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם נוחי דנקנר ישקיע ביצחק תשובה? בכלל ביטוח שוקלים להשתתף בהנפקה של אלעד קנדה

מיכאל רוכוורגר

17.8.2010 / 14:49

בשעה זו מתקיימת ישיבה בוועדת ההשקעות של כלל ביטוח שבוחנת אם להשקיע באלעד קנדה שמגייסת 275 מיליון שקל



האם חברת מקבוצת של נוחי דנקנר תכריע את גורל ההנפקה הראשונית של מניות לציבור של חברת אלעד קנדה, זרוע הנדל"ן הפרטית של יצחק תשובה בקנדה, המנסה להשלים גיוס של 275 מיליון שקל כדי להתחיל להיסחר בבורסה בתל אביב? בשעות אלה מתקיימות ישיבות בוועדות ההשקעה של כלל ביטוח, המנוהלת על ידי שי טלמון, בכדי להחליט האם להשתתף בהנפקה.



בכלל מתלבטים האם ליטול חלק בהנפקה בהיקף של כמה עשרות מיליוני שקלים (30-40 מיליון שקל), ובכך להשלים את הרף המינימלי הנדרש. כל זאת לאחר שתשובה התקפל אתמול והסכים להנחה של 10% במחיר, אלא שגם לאחר מהלך זה עדיין לא בטוח אם ההנפקה תושלם, והחברה החליטה לדחות את השלמת השלב המוסדי להיום. זאת, אחרי שהגופים המוסדיים לא גילו התלהבות מן ההנפקה שתוכננה להתבצע לפי שווי של כ-600 מיליון דולר קנדי - פי 1.5 מהונה העצמי.



ואולם, גם לאחר ההנחה של 10% עדיין ישנם גופים מוסדיים שמהססים האם להיכנס להנפקה. המשמעות של הורדת המחיר בהנפקה ב-10% היא לנקוב במחיר של 20 שקלים למניה, לפי שווי חברה של כ-540 מיליון דולר. בכדי להתחיל להיסחר בבורסה החברה זקוקה לגיוס כולל (בשלבים המוסדי והציבורי) של 275 מיליון שקל. ההון שיגוייס ישמש את החברה לפיתוח פרויקטים ופירעון חובות.



את ההנפקה מוביל קונסורציום החתמים הכולל את פועלים אי.בי.אי, כלל פיננסים, לידר שוקי הון, אקסלנס, לאומי פרטנרס ומיטב. אתמול עד השעות המאוחרות של הערב קיימו החתמים שיחות ופגישות קדחניות עם הגופים המוסדיים בכדי לנסות ולשכנע אותם להצטרף אל ההנפקה, הכוללת פיצוי מיוחד למשקיעים במידה ששווי החברה יירד בעוד כ-3 שנים עד ל-400 מיליון דולר, וכן מנגנון פיצוי לאלעד גרופ במידה והשווי של אלעד קנדה יעלה למעל 700 מיליון דולר.



עבור תשובה, הנפקה זו מהווה המשך ישיר להנפקה אחרת, האחרונה שביצעה בתל אביב חברה אחרת שבשליטתו, דלק ישראל מקבוצת דלק, לפני 3 שנים, שהושלמה לאחר ששוויה נחתך בעשרות אחוזים. גם אז נרשמו טלטלות חדות בשווקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully