וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קן אישרה: דיסקונט יימכור אחזקותיו בבינלאומי ויפקיד המניות בידי נאמן

אתי אפללו

17.8.2010 / 16:17

איחוד ההון בין מניית הבינלאומי 1 והבינלאומי 5 צפוי להביא לכך שהבנק יחל להסחר במדד ת"א 25



ההסכם של חברת פיבי, בעלת השליטה בבנק הבינלאומי, לפיו ירד דיסקונט בהדרגה באחזקותיו בבנק הבינלאומי קיבל את אישור הממונה על הגבלים עסקיים רונית קן, שקבעה תנאים לאישורו.



הבעיה העיקרית היא שעל פי ההסכם בין הצדדים, מכירת האחזקות של דיסקונט תעשה לאחר שהבינלאומי יבצע איחוד הון. הון המניות של הבינלאומי מחולק כיום בין מניית הבינלאומי 1 לבין מניית הבינלאומי 5. איחוד המניות (איחוד ההון) יוביל להגדלת כוח השליטה של הבינלאומי בדיסקונט.



כיום מחזיק בנק דיסקונט ב-26.45% מהזכות לרווחי הבינלאומי וכ-11.09% מזכויות השליטה בבנק. כתוצאה מאיחוד ההון, מושוות זכויות השליטה שמחזיק דיסקונט בבינלאומי לזכויות שיש לו כיום לרווחים, והן יעמדו על כ-26.45%.



בהוראות ההסכם בין פיבי לדיסקונט, נקבע כי זכויות השליטה הנוספות שאיחוד ההון מקנה לבנק דיסקונט יועברו לידי נאמן, ובנק דיסקונט לא יוכל להורות לנאמן כיצד להפעיל את הזכויות.



"הדרך היחידה בה ניתן לאשר את איחוד ההון, הוא שכל גידול בהחזקות דיסקונט בבינלאומי יהיה ארעי בלבד וחלק ממתווה אשר מביא לסיום את החזקתו המהותית של דיסקונט בבינלאומי", כך ציינה קן . התנאי שציינה קן הוא כי דיסקונט יחויב לרדת באחזקותיו בבינלאומי, בהתאם לאחד משני מתווים חלופיים: או ירידה אל מתחת ל-5% תוך 6 שנים. או במתווה החלופי בשלב הראשון: ירידה אל מתחת ל-10% תוך 5 שנים, ובשלב השני: ירידה אל מתחת ל-5% תוך שנתיים נוספות.



איחוד ההון בין מניית הבינלאומי 1 והבינלאומי 5 צפוי להביא לכך שהבנק הבינלאומי יחל להיסחר במדד תל אביב 25, אך בשביל שיוכל להיסחר במדד דיסקונט צריך לרדת ב-6% באחזקותיו, דבר שצפוי לקרות בחודשים הקרובים. בנוסף, כחלק מההסכם בין הבינלאומי ודיסקונט יחלק הבינלאומי דיווידנד בגבה 800 מיליון שקל, אשר כבר אושר באסיפה הכללית של בעלי המניות של הבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully