וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוזה מפולת 87 מארק פייבר: תתרחקו מאג"ח ממשלתיות אמריקאיות

סוכנויות הידיעות

17.8.2010 / 18:02

ממליץ למכור אג"ח ל-10 ו-30 שנה על רקע הערכתו כי צפויה האצה באינפלציה בארה"ב והיחלשות של הדולר



המשקיע הנודע מארק פייבר, אשר חזה את המפולת בוול סטריט בשנת 1987, המליץ היום למשקיעים להתרחק מאג"ח ממשלתיות אמריקאיות ל-10 שנים ול-30 שנים, בעקבות צמצום החזקות ממשלת סין באג"ח ממשלתיות של ארה"ב לרמה הנמוכה ביותר זה שנה.



"אני חושב שהאינפלציה צפויה בסופו של דבר לצבור תאוצה", אמר פייבר בראיון לערוץ הטלוויזיה cnbc. "בכל פעם שמחירי המזון עולים, ומחירי החיטה בהחלט עלו בשיעור חד באחרונה, נוצרים לחצים אינפלציוניים".



סיבה נוספת שציין פייבר למכירת אג"ח ממשלתיות אמריקאיות ארוכות היא היחלשות הדולר. "הדולר צפוי להיחלש, מכיוון שזו המדיניות של הממשל בארה"ב להחליש את הדולר כדי לרכך את ההאטה בכלכלה האמריקאית".



סין, הנושה הגדולה ביותר של ממשלת ארה"ב, צימצמה את החזקותיה באג"ח ממשלתיות של ארה"ב זה החודש השני ברציפות, לפני נתונים שפירסם אתמול משרד האוצר האמריקאי. סין צימצמה את החזקותיה באג"ח ממשלתיות של ארה"ב ביוני ל-843.7 מיליארד דולר, ירידה של 24 מיליארד דולר לעומת החודש קודם, בהמשך לירידה של 32.5 מיליארד דולר בחודש מאי.



התשואה על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ל-10 שנים ירדה אתמול לרמה של 2.57% - הרמה הנמוכה ביותר מאז חודש מארס 2009. התשואה על האג"ח ל-30 שנה ירד לרמה של 2.719% - שפל של 16 חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully