וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש לאפליה: המדינה נתנה התחייבות לפטור ממס ממכירת גז לגוף פרטי מצרי

נורית רוט

17.8.2010 / 20:48

נובל אנרג'י ודלק הגישו עתירה נגד משרדי האוצר והתשתיות - דורשות לקבל מסמכים שהוגשו לוועדת ששינסקי



נובל אנרג'י ודלק אנרגיה והשותפויות דלק קידוחים ואבנר חיפושי נפט, העוסקות בחיפושי נפט וגז טבעי בקידוחי ים-תטיס, דלית ותמר, הגישו היום לבית המשפט לעניינים מנהליים בירושלים עתירה מנהלית נגד שר האוצר ושר התשתיות, בבקשה לחייב אותם למסור להן מסמכים שונים שהוגשו לוועדת ששינסקי. ועדת ששינסקי היא הוועדה הבוחנת את המדיניות הפיסקאלית בנושא משאבי נפט וגז טבעי.



בעתירה נטען כי יש חשש לאפליה פסולה מצד המדינה. החברות טוענות כי ידוע להן שגוף פרטי מצרי שאזרח ישראלי הוא בעל אחזקה גבוהה בו, והקשור עם המדינה בחוזה לאספקת גז, קיבל התחייבות ארוכת שנים לפטור ממס בגין מכירת הגז. לכן, נטען, התחייבות המדינה כלפי אותו ספק צריכה לעמוד בפני החברות על מנת שיוכלו לוודא את משקלה וכדי למנוע אפליה כלפיהן.



המסמכים המבוקשים בעתירה הם: מכתב התחייבות של רשות המסים להענקת הפטור ממס לספק המצרי emg, ניתוחים כלכלים לגבי הנטל שיוטל על צרכני הגז הטבעי בשל שינוי אפשרי במערכת הפיסקאלית, תחזיות הביקוש של גז טבעי בישראל, ניתוחים כלכליים פנימיים של משק האנרגיה ומשק הגז הטבעי בפרט, ועוד.



מהעתירה עולה כי החברות העותרות פנו למשרד האוצר ומשרד התשתיות על מנת לקבל את המסמכים, ואולם אלו סירבו למוסרם מנימוקים של חריגים שונים לחוק חופש המידע וכן בטענה כי גילוי החומר ישבש את עבודת הוועדה.



לטענת העותרות, "יש לגלות המסמכים, מכיוון שלגילוי מידע גולמי ובסיסי זה שנמסר לוועדה יש חשיבות עצומה שהרי אם יש טעות בבסיס הנתונים הגולמיים המוצגים, הרי שקיים חשש כבד שהמלצותיה עלולות להיות שגויות". עוד טוענות החברות כי ללא בחינת החומרים, תיפגע זכות הטיעון שלהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully