וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי סכסוך של 13 שנה: המדינה תשלם 14 מיליון שקל על השימוש בשטח שדה דב

רנית נחום-הלוי

17.8.2010 / 21:01

"אנו למדים מההחלטה כי ייעוד הקרקע המקורי בשדה דב הוא למגורים ולא לשדה תעופה"



מדינת ישראל תשלם כ-14 מיליון שקל לחברת הירקון בע"מ בבעלותם של רוני רובינשטיין, רעייתו של פרופ' אמנון רובינשטיין וגיורא רובינשטיין, אחיו של רובינשטיין - כך עולה מהחלטה שקיבל שופט בית משפט המחוזי בתל אביב, אברהם יעקב.



התשלום ייעשה בעבור השימוש שעשתה המדינה בשני העשורים האחרונים בשטח של כ-6 דונם בשדה דב שבצפון תל אביב. כמו כן תדרש המדינה לשלם לחברה סכום של כ-10 אלף דולר עבור השימוש בקרקע בשנה האחרונה.




ההחלטה התקבלה בעקבות החלטת בית המשפט העליון בפברואר השנה, בעקבות מחלוקת בין החברה למדינה על קרקע בשטח של 12.4 דונם באמצע שטח המסלולים של שדה דב. בית המשפט העליון פסק כי החברה תשיב למדינה קרקע בשטח של 6 דונם. בעקבות ההחלטה, כל שנותר לצדדים הוא להסכים על דמי העלות השימוש ביתרת הקרקעות, מה שהוחלט כעת.



פסק הדין שמתקבל כעת מסיים סכסוך משפטי שנמשך כ-13 שנים בין המדינה לחברת הירקון. חברת הירקון טענה בבית המשפט כי המקרקעין בשטח של 6 דונם הם בבעלותה אך המדינה עושה בהם שימוש, בין בעצמה ובין באמצעות אחרים מבלי ששילמה לה מעולם דמי שימוש ראויים בגין השימוש בקרקע. בתוך כך דרשה החברה דמי שימוש החל ממאי 1990 ועד מתן פסק הדין, לא כולל הפרשי הצמדה, ריבית ומע"מ.



המדינה לעומת זאת טענה בבית המשפט כי חברת הירקון היא לא הבעלים במקרקעין, התביעה הוגשה בשיהוי ודרישת החברה לתשלום נעשתה שלא בתום לב. כמו-כן טענה המדינה מצידה כי השימוש היחיד שמותר על הקרקע הוא שימוש לשדה תעופה ולכן לא נמנע שיתוף מהחברה בקרקע.



שופט בית המשפט המחוזי מרכז דחה את טענת המדינה. לדבריו, ייעוד הקרקע מבחינה תכנונית הוא לא להקמת שדה תעופה, אלא למגורים, "המסקנה העובדתית היא, כי החברה אכן יכולה היתה להצמיח לעצמה הכנסה מהקרקע, בין בדרך של בנייה למגורים לפי תוכנית בניין עיר ובין בדרך של השכרת הקרקע לשימושו של אחר כשדה תעופה", נכתב בפסק הדין.



בהחלטה זו התערב בית המשפט באחת מעתודות הקרקע היקרות ביותר בתל אביב ובישראל בפרט. לדברי עו"ד דן הלפרט המתמחה במקרקעין, "ביהמ"ש נקט לפי הלכה משפטית שקובעת כי תשלום דמי שימוש בקרקע ע"י שותף תקבע רק במקרים בהם נמנע שימוש דומה לשותפים האחרים. לעניין דמי השימוש הראויים פסק בית המשפט כי יש להפחיתם היות ושדה התעופה מנועד לשרת את הפריפריה, המדינה לא מפיקה ממנו רווח ומדובר באינטרס לאומי. אנו למדים מההחלטה כי ייעוד הקרקע המקורי בשדה דב הוא למגורים ולא לשדה תעופה, כפי שנטען עד היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully