וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרלמנט של לבנון אישר חוק הסולל את הדרך לקידוחים ימיים מול חופי המדינה

סוכנויות הידיעות

17.8.2010 / 21:36

מכרזים לחיפושי גז טבעי מול חופי לבנון צפויים לצאת ב-12 החודשים הקרובים



הפרלמנט של לבנון אישר היום חוק אשר סולל את הדרך בראשונה לביצוע קידוחי נפט וגז טבעי ימיים מול חופי המדינה, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג. ההחלטה עשויה להעניק הזדמנות לחברות אנרגיה לבצע חיפושי נפט וגז טבעי באזור.



המחוקקים בלבנון דחו דיון לגבי אפשרות להקמתה של קרן עבור הנתח של ממשלת לבנון מהכנסות עתידיות מקידוחים שעשויים להתבצע בים התיכון. "איננו רוצים שסוגיות הקשורות לקרן יגרמו לעיכובים בתהליך החיפושים", אמר עלי חמדן, יועצו של יו"ר הפרלמנט, בראיון לבלומברג. "הדברים הללו דורשים זמן בכל מקרה, ונוכל להצביע עליהם בהמשך הדרך".



החוק שאושר היום מהווה צעד משמעותי בדרך להוצאת מכרזים ב-12 החודשים הקרובים, המיועדים לחברות שמעוניינות להשתתף בחיפושי נפט וגזי טבעי מול חופי לבנון, הוסיף חמדן. עוד ציין כי הכנסות ממשלת לבנון מגילויי וקידוחי גז טבעי מול חופיה, עשויים לסייע במימון פרויקטים לפיתוח המדינה וכן לצמצום חובות הממשלה המסתכמים ב-52 מיליארד דולר, או כ-147% מהתוצר המקומי הגולמי (gdp) של המדינה.



באחרונה, בעקבות גילוי מאגרי גז טבעי במזרח הים התיכון על ידי ישראל, גברה המתיחות בין לבנון ולישראל סביב הזכויות על משאבי אנרגיה באזור. לבנון אמנם לא האשימה באופן רשמי את ישראל בביצוע קידוחי גז טבעי מחוץ למים הטריטוריאלים שלה, אולם הסוגיה הגבירה את המתיחות בין שתי המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully