וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי סכסוך של 13 שנה: המדינה תשלם 14 מיליון שקל על השימוש בשטח שדה דב

רנית נחום-הלוי

18.8.2010 / 6:48



>> המדינה תשלם כ-14 מיליון שקל לחברת הירקון שבבעלותם של רוני רובינשטיין, רעייתו של אמנון רובינשטיין, ושל אחיו, גיורא רובינשטיין - כך עולה מהחלטתו של שופט בית המשפט המחוזי מרכז אברהם יעקב.

התשלום ייעשה בעבור השימוש שעשתה המדינה בשני העשורים האחרונים בשטח של כ-6 דונמים בשדה התעופה דב שבצפון תל אביב. כמו כן תידרש המדינה לשלם לחברה דמי שימוש בסכום של כ-10,000 דולר בעבור השימוש בקרקע בשנה האחרונה. ההחלטה התקבלה בעקבות החלטת בית המשפט העליון בפברואר, בנוגע למחלוקת בין החברה למדינה על קרקע בשטח של 12.4 דונם בשטח המסלולים של שדה דב. העליון פסק כי החברה תשיב למדינה קרקע בשטח של 6 דונם, וכל שנותר לצדדים היה להסכים על דמי העלות השימוש ביתרת הקרקעות, כפי שהוחלט כעת.



פסק הדין מסיים סכסוך משפטי שנמשך כ-13 שנים בין המדינה לחברת הירקון. החברה טענה כי הקרקע היא בבעלותה, אך המדינה משתמשת בה מבלי ששילמה מעולם דמי שימוש ראויים. המדינה טענה כי חברת הירקון אינה הבעלים במקרקעין, כי התביעה הוגשה בשיהוי וכי דרישת החברה לתשלום נעשתה שלא בתום לב. כמו כן טענה המדינה כי השימוש היחיד שמותר בקרקע הוא לשדה תעופה, ולכן נמנע מהחברה שימוש אחר בקרקע.



השופט יעקב דחה את טענת המדינה. לדבריו, ייעוד הקרקע מבחינה תכנונית אינו להקמת שדה תעופה, אלא למגורים. "המסקנה העובדתית היא כי החברה יכולה היתה להצמיח לעצמה הכנסה מהקרקע, בין בדרך של בנייה למגורים לפי תוכנית בניין עיר, ובין בדרך של השכרת הקרקע כשדה תעופה", נכתב בפסק הדין.



בהחלטה זו התערב בית המשפט באחת מעתודות הקרקע היקרות בתל אביב, ובישראל בכלל. לדברי עו"ד דן הלפרט, המתמחה במקרקעין, בית המשפט פעל לפי "הלכה משפטית שקובעת כי תשלום דמי שימוש בקרקע על ידי שותף ייקבע רק במקרים שבהם נמנע שימוש דומה לשותפים האחרים. לעניין דמי השימוש הראויים, פסק בית המשפט כי יש להפחיתם היות ששדה התעופה מיועד לשרת את הפריפריה, המדינה לא מפיקה ממנו רווח ומדובר באינטרס לאומי. אנו למדים מההחלטה כי ייעוד הקרקע המקורי הוא למגורים ולא לשדה תעופה, כפי שנטען עד היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully