וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היצואנים מודאגים: יצוא ההיי-טק בניכוי תרופות נסוג ב-5% בשלושת החודשים האחרונים

אורה קורן

18.8.2010 / 6:48



בלעדי יצוא ההיי-טק עלה באפריל-יולי 2010 בכ-14% לעומת הרבעון הראשון השנה, אך גידול זה נגזר כולו מיצוא התרופות, שזינק בכ-56%. בניכוי התרופות, חלה ביצוא ההיי-טק ירידה ריאלית של כ-5%. ירידה זו מעוררת חשש שכושר התחרות של ענף ההיי-טק הישראלי נשחק - כך נכתב בסקירת המחלקה הכלכלית בהתאחדות התעשיינים בראשות רובי גינל, בניתוח נתוני היצוא לאפריל-יולי 2010.

במחלקה הכלכלית ציינו כי הנסיגה ביצוא ענפי האלקטרוניקה אינה מתיישבת עם העלייה המתמשכת בפעילות ענפי הטכנולוגיה בארה"ב, כפי שבאה לידי ביטוי במדד tech-pulse (מדד משולב לענפי טכנולוגיות המידע בארה"ב, המודד בתדירות חודשית את התפתחות ההשקעות, משלוחי היצוא, הייצור, התעסוקה והצריכה של הענף). מדד זה עלה באפריל-יולי 2010 בכ-4% לעומת הרבעון הראשון השנה, בהמשך לשלושה רבעונים של עלייה מהירה במדד (כ-5% בממוצע לרבעון).



הצמיחה בכלל היצוא התעשייתי ללא יהלומים בחודשים אפריל-יולי 2010 הואטה לכ-4%, לעומת עלייה של 8.7% בממוצע לרבעון מאז הרבעון השלישי של 2009. בניכוי ענף התרופות, אף נרשמה ירידה של 4% ביצוא, לעומת הרבעון הראשון של השנה. עם זאת, למרות ההאטה נותרה רמת היצוא הממוצעת באפריל-יולי גבוהה בכ-14% בהשוואה לרמתה ערב המשבר הכלכלי העולמי - כ-3.5 מיליארד דולר בממוצע לחודש באפריל-יולי 2010.



נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, אמר כי "השמחה בנושא התאוששות היצוא מוקדמת". לדבריו, שערי היורו והדולר לא סיימו את השפעתם על עסקות נמשכות, והשפעת היורו צפויה להיות מורגשת ביתר שאת במחצית השנייה של השנה ותתבטא בשחיקה נוספת של רווחיות היצוא. לדבריו, "אנחנו לא רואים את אירופה וארה"ב מתאוששות, והיצוא יושפע מכך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully