וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה: להעלות הארנונה על דירות להשקעה

18.8.2010 / 8:00

הפיתרון להורדת השכירות? ח"כ גילה גמליאל מציעה להעלות את הארנונה על "דירות הרפאים" של משקיעי חוץ וכך לסייע בהורדת דמי השכירות החודשיים

דמי הארנונה לדירות ריקות יועלו במטרה לדרבן את בעליהן להשכיר אותן ולא להשאיר אותן ריקות - הצעה ברוח זו בוחנת בימים אלה ח"כ גילה גמליאל (הליכוד). ההצעה נועדה לעודד בעלי "דירות רפאים", ובהם משקיעים שאינם מתגוררים בישראל, להשכיר את הדירות ובכך לסייע להורדת דמי השכירות החודשיים.

בנוסף, גמליאל מתכוונת לבחון באמצעות סקר הצעות להענקת תמריץ למבוגרים שמתגוררים בדירות גדולות לעבור לדירות קטנות יותר, במטרה לפנות את הדירות הגדולות לצעירים שזקוקים לדירות גדולות יותר.

גמליאל, המכהנת כסגנית שר לקידום צעירים ונשים במשרד ראש הממשלה, סבורה שיש להעניק תמריצים כלכליים לצעירים במטרה לרכוש דירה. לדבריה, "במרכז יש מספר לא מבוטל של דירות ריקות שבעליהן שוהים בהן אחת לשנה בערך. אני שוקלת הצעה להעלות את דמי הארנונה על דירות אלה. אם תושבים שאינם מתגוררים בישראל ישכירו את הדירות שלהן המצויות במרכז, הדבר ייתן מענה לצעירים המבקשים לשכור דירה במרכז. כמו כן, מכירתן של דירות גדולות על ידי מבוגרים שאינם זקוקים להן, תסייע להגדלת ההיצע של דירות אלה ולהורדת המחיר, שממנו ייהנו צעירים המבקשים לרכוש דירות גדולות יותר".

גמליאל מחפשת פתרונות למתן סיוע ממשלתי לרכישת דירה לצעירים עד גיל 35. "בתקופה זו של חייהם, לגבי רבים מהם הכנסתם נמוכה, ולכן אנו מנסים לגבש סל פתרונות שיסייע להם ברכישת דירה או בשכירתה לטווח ארוך".

גמליאל מציינת שלפי נתונים מ-2007, מספר החודשים שצריך לעבוד במטרה לרכוש דירה בתל אביב גבוה יותר מאשר בלונדון או בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully