וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במ.ט.י יצרו קורס ייחודי להכשרת צעירים יוצאי אתיופיה לתפקידי יועצים עסקיים

TheMarker Online

18.8.2010 / 10:59

"זאת הזדמנות יוצאת דופן לבני העדה האתיופית לחדור לשוק הישראלי", אומר זמיר ג'גנאו, רכז הקורס



בימים אלה עומד להסתיים במ.ט.י נתניה קורס ייחודי לבני העדה האתיופית, במהלכו הוכשרו צעירים אקדמאים בני העדה לשמש כיועצים עסקיים וחונכים לעסקים קטנים ובינוניים. הקורס, שנמשך כעשרה חודשים, הוא חלק מתכנית הכשרה הנמשכת על פני שנה וחצי ונועדה להכשיר אקדמאים יוצאי אתיופיה כיועצים וחונכים לעסקים.



בתוכנית משתתפים 18 גברים ונשים בעלי תארים אקדמיים מתחומים כמו כלכלה, תעשייה וניהול, משפטים ומנהל עסקים. לאחר סיום הקורס יעברו המשתתפים תקופת התמחות במסגרתה יתנסו בליווי וייעוץ לעסקים כשהם מלווים על ידי חונכים עסקיים מוסמכים ומנוסים. "המטרה היא שהיועצים בוגרי הקורס ילוו יזמים מבני העדה המבקשים לפתוח עסק חדש וזקוקים להדרכה מקצועית ופיננסית, וכן בעלי עסקים קיימים המבקשים סיוע", אומר צביקה רובינשטיין, מנכ"ל מ.ט.י נתניה העומד בראש הפרויקט.



לדבריו הכוונה היא שעם סיומו של הקורס והשלמת תכנית ההתמחות, ייעזרו משרד הקליטה ומשרד התמ"ת, השותפים לביצוע הקורס, בבוגרי התוכנית כמלווים לעסקים של ישראלים חוזרים ועולים חדשים המבקשים לפתוח עסק חדש.



"זאת הזדמנות יוצאת דופן לבני העדה האתיופית לחדור לשוק הישראלי, להתקדם כעצמאים ולפתח את הקריירה שלהם", אומר רכז הקורס זמיר ג'גנאו, בן העדה האתיופית שהשתתף בקורס חונכים עסקיים במ.ט.י כסטודנט. "אנחנו מודעים לקשיים ולמחסומים שבין הישראלים הוותיקים ובין בני העדה האתיופית, לכן שמנו בקורס דגש רב על פריצת המחסומים התרבותיים והכנו את החניכים להתמודדות עם השוק הפתוח".



"מה שדחף אותנו לפתוח את הקורס היו בקשות מהשטח של יזמים ובעלי עסקים אתיופיים שאמרו לנו שהיו שמחים אם היו יועצים שמכירים טוב יותר את המנטליות והתרבות שלנו, וכך עלה הרעיון להכשיר יועצים עסקיים מבני העדה" מספר ג'גנאו. "אנחנו מעודדים את מסיימי הקורס לחפש את הלקוחות שלהם לא רק בקרב בני העדה האתיופית, אלא לשאוף לבצע ייעוץ עסקי וחונכות מקצועית גם לבעלי עסקים ישראלים ואחרים", הוא מוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully