וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת האופנה אמריקן אפרל עלולה לפשוט רגל: פירסמה אזהרת "עסק חי"

סוכנויות הידיעות

18.8.2010 / 12:05

צברה חובות של 120 מיליון דולר; צפויה לרשום הפסד רבעוני של 7 מיליון דולר



מניית רשת האופנה אמריקן אפרל צנחה אתמול ב-26% בוול סטריט, לאחר שהחברה פירסמה אזהרת "עסק חי". ייתכן שהרשת לא תוכל להמשיך להתקיים בשל חובות שצברה בסך 120 מיליון דולר.



אמריקן אפרל, לה שני סניפים בישראל, נודעת בבגדים הפשוטים, הצבעוניים והנוחים שהיא מייצרת, והן במחויבותה לייצור בארה"ב בלבד. את החברה ייסד ב-1998 היהודי הקנדי דב צ'רני, אשר מכהן כמנכ"ל, ואשר אחראי לפרסומות הפרובוקטיביות של החברה, בהן מככבים לעתים אנשים פשוטים שצד ברחוב.



מאז הנפקתה ב-2006 מצויה אמריקן אפרל בבעיות כספיות, ואנליסטים ומשקיעים סברו כי היא זקוקה לצוות ניהול מקצועי יותר. מכירות החברה נפגעו בשנתיים האחרונות בעקבות ירידה בביקוש, והחברה נמצאת במגעים להשגת מימון חדש אשר יעזור לה להמשיך ולפעול.



אמריקן אפרל אמרה כי היא צפויה לדווח על ירידה של עד 3% במכירות לרבעון השני, עם ירידה של 16% במכירות בחנויות הפתוחות למעלה משנה. החברה צפויה לרשום הפסד של 7 מיליון דולר ברבעון. במהלך הרבעון שעבר תפח החוב של אמריקן אפרל ב-32% ל-120.3 מיליון דולר.



במארס 2009 קיבלה אמריקן אפרל סיוע של 80 מיליון דולר מחברת ההשקעה הפרטית הבריטית ליון קפיטל, על מנת להימנע מחדלות פירעון על חוב לחברת השקעות אשר קשורה למנכ"ל דל, מייקל דל. בתמורה, קיבלה ליון קפיטל נתח של 18% באמריקן אפרל ושני מושבי דירקטוריון.



חברת ראיית החשבון דלויט אנד טוש, אשר ניהלה את חשבונותיה של אמריקן אפרל, התפטרה באחרונה, לאחר שהעלתה חששות ל"חולשות מהותיות" בבקרה הפיננסית של החברה עד לשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully