וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק בינלאומי ונטוויז'ן חסמו אתרי הימורים

אמיתי זיו

18.8.2010 / 14:10

אחרי 012 סמייל, המשטרה הגישה גם לשתי הספקיות צו תקדימי המורה לחסום את אתרי ההימורים סטן ג'יימס וויקטור צ'נדלר. 012 סמייל: "נעתור לבית המשפט לבחינת ההוראה"

בדקות האחרונות נחת במשרדי בזק בינלאומי צו המשטרה המורה לחברה לחסום את אתרי ההימורים סטן ג'יימס וויקטור צ'נדלר. שעתיים קודם לכן הצו הגיע לספקית האינטרנט 013 נטוויז'ן, וכידוע, כבר שלשום הגיע המסמך המדובר לספקית 012 סמייל - היחידה שהחלה לחסום בפועל את הגישה לאתרי ההימורים.

נטוויז'ן ובזק בינלאומי עדיין לא הספיקו לחסום בפועל את כתובת ה-IP של אתרי ההימורים כפי שמורה הצו, אך מהודעת נטוויז'ן ניתן להבין כי הדבר ייעשה בשעות הקרובות: "013 נטוויז'ן קיבלה את הצו, החברה פועלת כחוק ותפעל על פי הוראותיו".

הוראת המשטרה מעוררת זעם בקרב ספקיות האינטרנט. לפי הודעת סמייל, החברה מתכוונת להלחם בהוראה בכלים משפטיים: "012 סמייל קיבלה הוראה ממפקד מחוז תל אביב, ניצב שחר איילון, להגביל גישה לאתרים המשמשים לניהול הימורים. 012 סמייל פעלה בהתאם להוראה זו ובמקביל תעתור לבית המשפט לצורך בחינת ההוראה".

הוראת המשטרה לחסימת אתרי אינטרנט הינה תקדימית ואינה נהוגה במדינות העולם המערבי. המשטרה מתבססת במהלך על סעיף 229 לחוק העונשין, שקובע כי "מפקד משטרת מחוז במשטרת ישראל רשאי להורות על סגירת מקום משחקים אסורים או מקום לעריכת הגרלות או הימורים", אך על פי מומחים משפטיים מדובר בפרשנות מרחיקת לכת מידי שמתכוון למתחמים פיסיים ולא וירטואליים.

בעבר מסר משפטן מאחת מחברות האינטרנט ל- TheMarker את הדברים הבאים: "לפי הבדיקה המשפטית שערכנו, המשטרה מסתמכת על סעיף בחוק העונשין שברור מאוד ממנו שכוונת המחוקק היתה למקום הימורים פיסי. גם אם מישהו מפרש את החוק לגבי מקום הימורים וירטואלי, החוק מאפשר סגירה של המקום אבל לא חסימה של הגישה אליו. לנו כספקית תהיה בעיה בהגנה המשפטית במידה שאנו עושים משהו שלאחר מעשה יתברר שאינו חוקי".

גם מבחינה טכנולוגית הוראת המשטרה בעייתית היות ולכל שיטת חסימה שתנקוט ספקיות האינטרנט ישנם מעקפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully