וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנליסטים סבורים שכיל יקרה מדי: UBS מוריד ההמלצה ל"נייטרלי"

טל לוי

18.8.2010 / 13:38

גלעד אלפר ממיטב: מחיר מניית כיל נראה יקר



הריצה המהירה של מניית יצרנית האשלג שזינקה ב-12% בחודש האחרון, מתוכם עלייה של 5.5% בשבוע האחרון, מלחיצה מעט את האנליסטים שממהרים להוריד המלצה.



אתמול זינקה מניית כיל בכ-7% לאחר שחברת הקנדית, יצרנית האשלג הגדולה בעולם במונחי שווי שוק ומקבילתה של כיל בשוק הדשנים, הודיעה אתמול כי קיבלה הצעת רכש בסך כ-40 מיליארד דולר מענקית הכרייה bhp ביליטון ודחתה אותה בטענה כי היא נמוכה מדי.







רוני בירון, אנליסט בכיר ב-ubs המכסה את תחום הכימיקלים, הפחית הבוקר את המלצתו לכימיקלים לישראל מ"קנייה" ל"נייטרלי". מנגד, העלה בירון את מחיר היעד השנתי של המנייה מ-50 שקלים ל-55 שקלים - גבוה ב-6% ממחירה הבוקר.



האנליסט גלעד אלפר ממיטב כותב הבוקר כי אם נתנתק מהזרמים הספקולטיביים הקשורים לעסקת bhp, מחיר מניית כיל נראה יקר.



אלפר כותב כי מהזווית השלילית, bhp אינה צפויה לפעול כחלק מהקרטל של האשלג ובכך תוריד ממשמעת המחירים ותהפוך את השוק לתחרותי יותר. הזווית החיובית היא כמובן יותר משמעותית - קניית פוטאש תייתר את פיתוח המכרה הענק של bhp בקנדה ותמנע מהיצע האשלג בעולם לקפוץ בכ-10%. כמות ענק בהינתן שעודף ההיצע של האשלג בשנים הקרובות אמור להיות בסביבות 20%.



ישנה עוד אפשרות והיא השלילית ביותר - הנהלת bhp כחלק מההכנה לאישור פיתוח המכרה בקנדה, מחויבת כלפי בעלי המניות לבדוק את כל האופציות העומדות מול החברה. קניית פוטאש היא מן הסתם האפשרות המציאותית היחידה שיכולה להחליף את המכרה. על הרקע הזה אפשר אולי להבין טוב יותר מדוע bhp אינה מתכננת להעלות את מחיר הרכישה (כך לפחות על פי בלומברג).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully