וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה נגד נוקיה-סימנס: סיפקה לאיראן טכנולוגיה למעקב אחר מתנגדי המשטר

סוכנויות הידיעות

18.8.2010 / 13:46

התובע - עיתונאי איראני מתנגד המשטר - טוען כי נעצר לאחר שהממשלה עקבה אחר הטלפון הסלולרי שלו



אקטיביסט איראני מתנגד המשטר הגיש תביעה נגד נוקיה-סימנס - המיזם המשותף של יצרנית הסלולר הפינית נוקיה וענקית התעשייה הגרמנית סימנס - בטענה כי המיזם סיפק לממשלת איראן טכנולוגיה שבה היא משתמשת למעקב אחר מתנגדיה.



עיסא שהרחיז, עיתונאי איראני ומתנגד של המשטר, נעצר "כתוצאה ממעקב אחר התקשורת בטלפון הסלולרי שלו, בתקופה שלאחר הבחירות השנויות במחלוקת בשנה שעברה", לדברי מועווד והרישי, פירמת עורכי הדין שמייצגת את שהרחיז.



"מאז מעצרו, גורמים באיראן עינו את שהרחיז, והענישו אותו באופן לא הומני ומשפיל", נאמר בתביעה. "כעת, בריאותו מידרדרת, בשל פציעות כתוצאה מהעינויים, ולאחר שהרשויות באיראן מנעו ממנו טיפול רפואי".



התביעה קראה לנוקיה-סימנס "להפסיק את התמיכה הלא חוקית במרכזי הקליטה של ממשלת איראן", וביקשה משתי החברות לפעול לשחרורו של שהרחיז, על ידי שימוש בקשריהן עם ממשלת איראן.



בחודש מארס אמרה הסופרת האיראנית, זוכת פרס נובל לשלום שירין עבאדי, כי חברות במערב פוגעות במאמציהם של המתנגדים לממשלת איראן. "לצערי, מספר חברות תומכות במשטר האיראני בדיכוי וצנזורה", אמרה עבאדי לתחנת הרדיו פראנס קלצ'ר. "זהו המקרה עם סימנס ונוקיה, כאשר הן שולחות לממשלת איראן תוכנות וטכנולוגיות שבאמצעותן היא יכולה לעקוב אחר שיחות ומסרונים בטלפונים סלולריים", אמרה.



בנוקיה-סימנס הכחישו כי מערכת שמכרו לטהרן ב-2008 מסוגלת לצותת לשיחות או לעקוב אחר מתנגדים באינטרנט. דוברת נוקיה סימנס אף אמרה כי הרשתות שבהן תומכת הטכנולוגיה של החברה עשויות דווקא לעודד את חופש הביטוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully