וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמחות מהשנה השלישית? הסטודנטים יצחצחו נעליים בכניסה לביהמ"ש כצעד מחאה

הילה רז

18.8.2010 / 15:45

ביום ראשון תתחיל המחאה בתל אביב מול כניסת בית המשפט המחוזי ומשרדי "הרצוג, פוקס, נאמן"



פורום המאבק כנגד סגירת שערי המקצוע, המורכב מסטודנטים ומתמחים בעריכת דין, ייצא להפגנת מחאה ביום ראשון הקרוב, שתכלול הקמת עמדת צחצוח נעליים בכניסות לבתי המשפט ולמשרדי עורכי הדין הגדולים. הפורום מוחה על מה שהוא מכנה "הגזרות שמנסים להטיל יו"ר לשכת עורכי הדין, יורי גיא רון, ושר המשפטים יעקב נאמן".



אתמול פורסם, כי שר המשפטים חתם על הוראה לפיה סטודנטים למשפטים יוכלו להתראיין להתמחות רק החל מהשנה השלישית ללימודיהם, ולא בשנה הראשונה כפי שנהוג בשנים האחרונות. יוזמה נוספת של שר המשפטים היא הארכת תקופת ההתמחות משנה לשנתיים.



במהלך שבוע הבא, תגיע "ניידת העבדים - מתנת לשכת עורכי הדין ושר המשפטים" בכל יום לעיר אחרת ברחבי הארץ, על מנת להקים עמדה לצחצוח נעליים ועמדה להכנת קפה. הסטודנטים מעוניינים להמחיש את התנאים המחפירים ואת הניצול שמתקיים במשרדי עורכי דין בתקופת ההתמחות. הכנת קפה, שליחויות, אי תשלום על שעות נוספות, עבודות שאינן משפטיות הם חלק מהדברים שנאלצים הסטדנטים לסבול בתקופת התמחותם. בנוסף, פעולת המחאה נעשית למען העלאת המודעות לאי הפיקוח שקיים כיום על ידי לשכת עורכי הדין, במטרה להגיע לפתרון בנושא.



ביום ראשון בבוקר אמורים המפגינים להתחיל את המחאה בתל אביב מול כניסת בית המשפט המחוזי ומשרדי "הרצוג, פוקס, נאמן". לדברי שחר אורגד, מתמחה בעריכת דין וממובילי פורום המאבק כנגד סגירת שערי המקצוע, "ברור לכול כי אם ייושמו הגזרות של שר המשפטים וראש לשכת עורכי הדין, סטודנטים ומתמחים יינזקו קשות מבחינה כלכלית. הגזירות יובילו לכך שרק סטודנטים בעלי יכולות כלכליות יוכלו ללמוד את מקצוע המשפטים, בעוד סטודנטים ממעמד סוציו-אקונומי נמוך ייפגעו ברמה הכלכלית והחברתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully