וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכלוסיית קריית מלאכי תוכפל בתוך 5 שנים עם 5,600 יחידות דיור חדשות

שלומית צור

18.8.2010 / 17:18

בניית 300 יחידות דיור כבר החלה; השבוע הוגשו בקשות להיתר בניה ל-400 דירות נוספות



העיר קריית מלאכי מתכוונת להכפיל בתוך 5 השנים הקרובות את מספר התושבים מ-22 אלף תושבים, לכ--50 אלף תושבים.



על פי תוכנית המתאר הקיימת, מתוכננות להיבנות בשלוש השנים הקרובות בעיר 5,600 יחידות דיור. חלק מהן כבר החלו להיבנות לאחרונה.



שכונה חדשה שבנייתה כבר החלה, תוקם בסמוך למחנה צה"ל בעיר, ותכלול 1,500 יחידות דיור. השכונה תוקם במקום בסיס המפח"ש שפעל במקום וכבר פונה בחלקו. ראש עיריית קרית מלאכי, מוטי מלכה, מסר ל- themarker כי 300 יחידות דיור כבר החלו להיבנות בימים אלה, ויתרת הקרקע ל-1,200 היחידות הנותרות, תשווק על ידי המינהל במנות של 300 יחידות דיור בכל פעם.

נוסף על כך, הוגשה השבוע לוועדה המקומית לתכנון ובנייה בקשה להוצאת היתרי בניה ל-400 יחידות דיור ראשונות, בשכונת אחוזת רוטנר, שתוקם על אדמה פרטית בבעלות היזם האמריקאי אריק רוטנר הממוקמת בין קריית מלאכי לבין היישוב כפר ורבורג. על פי התכנון תכלול השכונה 3,200 יחידות דיור בבניינים בני 9-22 קומות. לדברי מלכה, התב"ע (תוכנית בנין העיר) המקורית כוללת 1,650 יחידות דיור ובימים אלה מבקשים היזמים להגדיל את התב"ע ל-3,200 יחידות דיור.



עוד מתוכננת להיבנות בעיר בשיתוף משרד הביטחון שכונה צבאית שתכלול 250 יחידות דיור. בימים אלה עובר האזור תהליך שינוי תב"ע מבנייה גבוהה לצמודת קרקע.



שכונה נוספת בצפון היישוב, בשם "אורות", תכיל כ-400 יחידות דיור, ושכונה חדשה בשם "נאות הכפר" תכיל 284 יחידות דיור נוספות.



"לקריית מלאכי תוכניות מאושרות שיאפשרו לה להכפיל את מספר התושבים בעיר העומד כיום על 22 אלף בלבד", ציין ראש העיר מלכה, "העיר תתרחב צפונה ומערבה ובמקביל אנחנו פועלים לקידום תוכניות פינוי בינוי בבנייני רכבת ישנים במרכז העיר, כאשר את הבניין הראשון כבר התחלנו לבנות על מנת שנוכל לפנות אליו את התושבים הראשונים". מלכה הוסיף כי העירייה פועלת בימים אלה גם לקידום אזור תעשייה חדש הכולל 1200 דונם.







קריית מלאכי. צילום: אילן אסייג



לאחרונה אף הודיעה הוועדה הארצית לתכנון ובנייה כי אישרה את התכנון המפורט של שלב א' בבניית תחנה רכבת, שאמורה לשרת את תושבי קרית מלאכי והמועצות האזוריות יואב, באר טוביה, נחל שורק ומטה יהודה, וכן את המועצה המקומית גדרה, הסטודנטים של מכללת אחווה וחיילי בסיס ההדרכה של חיל החינוך.



התחנה, שתוקם בכפר מנחם, בסמוך לגבולה המזרחי של קרית מלאכי, מתוכננת על תוואי מסילת הרכבת שבין לוד לבאר שבע, בסמוך לגשר של כביש 383, מעל למסילה. תכנון שלב ב' של התחנה, הכולל את מבנה התחנה וסביבתה, מקודם בימים אלה בוועדות התכנון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully