וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסדר בין בנק ברקליס הבריטי לממשלת ארה"ב על הפרת סנקציות נגד איראן נפסל ע"י שופט

סוכנויות הידיעות

18.8.2010 / 18:09

השופט טען כי קנס בסך 298 מיליון דולר על הפרת הסנקציות האמריקאיות נגד איראן וקובה אינו הולם



שופט פדרלי סירב לאשר הסכם בין ממשלת ארה"ב לבנק הבריטי, לפיו ישלם הבנק קנס בסך 298 מיליון דולר בגין מסחר עם איראן, קובה וסודן, עליהן הטילה ארה"ב סנקציות. השופט אמט סאליבן כינה את ההסכם "עסקה מתוקה" עבור ברקליס, ושאל: "מדוע הממשל לא משתמש ביד קשה נגד הבנקים?". הוא הוסיף כי בניגוד לברקליס, האמריקאי הממוצע הנתפס שודד בנק לא זוכה לדחיית התביעה נגדו ולאפשרות להחזיר רווחים שהושגו שלא כחוק.



אם בעבר שופטים היו משמשים לרוב "חותמת גומי" בהסדרים מעין אלה, נראה שכעת הם מנסים להיות מעורבים יותר בהחלטות. היתה זו הפעם השנייה השבוע בה דחה בית משפט בוושינגטון הסדר של הממשל עם בנק גדול, בטענה כי הקנס שהוטל עליו נמוך מדי. ביום שני עיכבה השופטת אלן הובלה הסכם בין הרשות לניירות ערך בארה"ב (sec) לבנק סיטי, במסגרתו נדרש סיטי לשלם קנס בסך 75 מיליון דולר.



שתי דחיות אלה של הסדרים מגיעות כשנה לאחר שהשופט ג'ד רייקוף ממנהטן דחה הסדר בין הרשות לני"ע לבין בנק אוף אמריקה, במסגרתו נדרש הבנק לשלם 33 מיליון דולר בגין הצהרות כוזבות לגבי אחזקות המשכנתאות הגרועות שלו. בסופו של דבר אישר רייקוף קנס בסך 150 מיליון דולר ואמר כי הוא עושה זאת בלב כבד כיוון שהפתרון עדיין אינו הולם, ולמעשה מעניש את בעלי המניות על הונאה שהתבצעה למעשה נגדם.



במקרה הנוכחי, הסכים ברקליס לשלם 149 מיליון דולר לממשלת ארה"ב ו-149 מיליון דולר נוספים למדינת ניו יורק, בגין הפרת הסנקציות הפיננסיות של ארה"ב נגד קובה, איראן, לוב, סודן ובורמה, בין השנים 1995 ל-2006. ברקליס הוא הבנק השני בגודלו בבריטניה, ונהנה מרווח נקי בסך 9.39 מיליארד ליש"ט (14.8 מיליארד דולר) בשנה שעברה. תובע מטעם ממשלת ארה"ב טען בפני סאליבן כי ההסדר הוגן "וחורג ממה שהחברה הרוויחה" מהפרת הסנקציות.



דובר ברקליס סירב למסור תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully