וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל קרן הגידור הנודע סטנלי דרוקנמילר פורש וסוגר את קרן הגידור שלו

ניו יורק טיימס

18.8.2010 / 20:52

דרוקנמילר, שסייע לג'ורג' סורוס להפיל את הליש"ט, אינו מרוצה מהביצועים הפושרים של דוקיין קפיטל



סטנלי דרוקנמילר, איל הגידור שהוביל את ההימור הנודע של ג'ורג' סורוס נגד הליש"ט, החליט לסגור את קרן הגידור שלו, דוקיין קפיטל, ולפרוש מהמקצוע. דרוקנמילר כתב במכתב למשקיעים כי עם הזמן הוא פחות ופחות מרוצה מהלחצים שבניהול קרן גדולה, וכי אף שדוקיין קפיטל צפוי לרשום תשואה חיובית השנה, ביצועיה אינם עומדים בסטנדרטים האישיים שהציב לעצמו.



"היה עליי להכיר בכך שלהתחרות בשווקים במשך פרק זמן כה ארוך מחיר אישי כבד", כתב. "אף שהאושר שבהגדלת רווחי הלקוחות עצום, האכזבה מכל רבעון קשה במשך השנים מהווה עבורי נטל מצטבר שכבר איני יכול לשאת", הוסיף.




במהלך הקריירה שלו, דרוקנמילר נהנה מנקודות שיא רבות, שהידועה שבהן היא ככל הנראה הובלת ההימור בן 10 מיליארד הדולר של סורוס נגד הליש"ט ב-1992. הימור זה הסעיר את השווקים ואילץ פיחות של המטבע הבריטי.



דוקיין לא רשמה תשואה שלילית ב-30 שנות קיומה. אך אף שהקרן רשמה תשואות חיוביות ב-2008 וב-2009 - בשיא המשבר הפיננסי היא לא עמדה בתשואות הממוצעות ההיסטוריות של דרוקנמילר. לפי נתוני בלומברג, דוקיין רשמה תשואה של 10% ב-2009, כאשר קרנות גידור אחרות נהנו מתשואה ממוצעת של 20%. עד כה השנה, רשמה הקרן ירידה של 5%.



לפני שנתיים, דרוקנמילר היה אחד הרוכשים הפוטנציאליים של קבוצת הפוטבול הביתית שלו - פיטסבורג סטילרס. אך לאחר חודשיים של משא ומתן, פרש מהמירוץ כאשר חברי משפחת רוני, בעלת השליטה בקבוצה, חברו למשקיעים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully