וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מגמת השיפור בכלכלה הרוסית: מירלנד עברה לרווח נקי של 2.5 מיליון דולר ברבעון השני

מיכאל רוכוורגר

18.8.2010 / 21:23

ברבעון המקביל אשתקד הפסידה מירלנד 13.5 מיליון שקל



מגמת השיפור המסתמנת בכלכלה הרוסית שהובילה לגידול בשערוכים, סייעה לחברת הנדל"ן שבשליטת אליעזר פישמן, לסיים את הרבעון השני של 2010 ברווח נקי של 2.5 מיליון דולר, לעומת הפסד של 13.5 מיליון דולר ברבעון המקביל.



את המחצית הראשונה של 2010 סיימה מירלנד עם רווח נקי של 8.2 מיליון דולר לעומת הפסד של 18.1 מיליון דולר בתקופה המקביל. החברה נסחרת בלונדון לפי שווי שוק של 190 מיליון ליש"ט.




בעקבות הגידול בדמי ניהול ורווחים ממכירת הדירות, ההכנסות של מירלנד עלו ברבעון השני קלות, לעומת הרבעון המקביל, ל-4.5 מיליון דולר. את המחצית הראשונה של 2010 סיימה החברה עם הכנסות של 9.6 מיליון דולר.



מירלנד נהנתה ברבעון השני של השנה מהכנסות של כ-13.5 מיליון דולר מעליית ערך הנדל"ן להשקעה, לעומת שערוך שלילי של כ-27.7 מיליון דולר שנרשם ברבעון המקביל ב-2009.



"מירלנד מצויה בתוואי מתמשך של של שיפור בשערוך מרבעון לרבעון, כשיש לציין לחיוב את יכולתה של החברה לקבל מימון בנקאי לפרויקטים וכן את הגיוס המוצלח של אג"ח של 200 מיליון שקל", כותב האנליסט אהוד ניר מפסגות.



ניר מוסיף כי: "להערכתנו, החברה תציג שיפור ברבעון השלישי עם כניסתו של שוכר חדש, כשבנוסף היא תקבל כספי הביטוח בגין נכס שניזוק, דבר שעשוי לתרום לרווחיות".



הונה העצמי של החברה הסתכם נכון לסוף יוני 2010 בכ-319.1 מיליון דולר ומינף מאזן של 624.2 מיליון דולר. השווי הנכסי הנקי של החברה הוערך על ידי שמאים חיצוניים ב-624.2 מיליון דולר.



משה מורג, מנכ"ל מירלנד, מציין כי "הכלכלה הרוסית חזרה לתוואי של צמיחה ברבעונים האחרונים, הנובעת מגידול בייצור התעשייתי, שיפור בהיקפי המסחר ומתן תמריצים מוניטריים על ידי ממשלת רוסיה. מירלנד נהנית מהשינוי החיובי שחל בסביבה העסקית וממשיכה לצמוח ולהרחיב פעילותה, תוך שהיא נהנית מהבעת האמון של המשקיעים בחברה, כפי שבאה לידי ביטוי בגיוס של 200 מיליון שקל לפני כשבוע".



מורג ציין כי מהלכי ההתייעלות והחיסכון השונים שנקטה החברה הוכיחו את עצמם, ומסייעים ליישום נכון של התוכניות העסקיות: "השיפור באקלים הכלכלי ברוסיה ותזרים המזומנים של החברה, מאפשרים לה להרחיב את תוכניות הפיתוח בפרויקטים קיימים ולבחון הזדמנויות חדשות להשקעה בשוק הרוסי. החברה תמשיך ותפעל להרחבה ולגיוון של מקורות המימון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully