וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדען הראשי לשעבר: "הייתי מקדם תחומים אחרים"

גיא גרימבלד

19.8.2010 / 7:05



>> כרמל ורניה, לשעבר המדען הראשי, טוען כי לא בטוח שהתוכנית הממשלתית לפיתוח מרכזי מחקר ופיתוח של תאגידים פיננסיים בישראל תספק את המטרות שלשמן היא קמה.

"אני לא חשוף לכל הנתונים של הוועדה, אך בכל נושא מענקי המדען הראשי תמיד צריך להסתכל על חלופות ההשקעה", אומר ורניה. "אם אני משקיע 100 מיליון שקל בתחום מסוים השאלה היא אם אפשר היה להשקיע אותם בתחום אחר באופן אפקטיבי. התוכנית של משרד האוצר לקדם את המרכזים הפיננסיים תתרום למשק - השאלה היא אם מסלול אחר יתרום יותר, או מהי התרומה השולית הנוספת למשק מעבר לפרויקט הספציפי.



"הרציונל מאחורי מימון המדען הראשי הוא יצירת ערך, אם נוצר כאן אפקט של ידע נצבר. אני לא ידוע לומר אם זה אכן יקרה. הייתי מנסה לקדם תחומים אחרים, כמו קלינטק, ביוטכנולוגיה, ננוטכנולוגיה - ואז הייתי רואה אילו בקשות יש ומאיפה אני יכול הכי להיתרם. מאחר שמדובר בתחום הפיננסי והקניין הרוחני יישאר שייך לחברות - אני לא רואה פה את 'הקליק' הגדול מבחינת המדען הראשי. אם זהו סוג של תקציב שבא לעודד חברות בינלאומיות להשתקע בארץ - זה לגיטימי. אבל אם זה תחת הכובע של יצירת ידע - אז באמת השאלה אם אכן ייווצר ידע נוסף.



"אפשר להתווכח על שיקול הדעת, אבל זה לא מסריח. מה גם שמדובר ב-100 מיליון שקל, או 20 מיליון שקל בשנה. אחוז אחד מהתקציב של המדען הראשי. אבל העיקר הוא אם בעקבות התמיכה במרכזי מו"פ פיננסיים נוצר ידע שעובר לעובדים. וכאן יש לי ספקות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully