וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכבת הקלה בתל אביב: MTS תסרב לאולטימטום של המדינה

אבי בר-אלי

19.8.2010 / 7:05



בלעדי קבוצת mts, זכיינית פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן, צפויה להגיש היום למדינה את תשובתה לתנאי הסגירה הפיננסית של הפרויקט - כך נודע ל-themarker. זאת, לאחר שהשותפות בקבוצה - סימנס, אפריקה ישראל, אגד, ccecc הסינית וסוארז דה קוסטה הפורטוגזית - התכנסו שלשום לדיון מסכם בנושא עמדת הזכיינית כלפי האולטימטום שהציבה המדינה.

לפי הערכות, תגיש mts מכתב שבו תדבק בהצעת הפשרה הסופית שהגישה ב-1 באוגוסט, ולא תיענה לדרישות הסופיות שהכתיבה המדינה. המכתב יכלול הנמקות לסירוב הקונסורציום, או לחוסר יכולתו לכאורה, לעמוד בתנאים שהכתיבה המדינה, וכן יכלול הזמנה לחידוש נוסף של המשא ומתן בין הצדדים.



לפיכך, תיאלץ המדינה לדחות את פניית mts, וביטול הסכם הזיכיון ייכנס לתוקפו. בשלב הבא יפנו הצדדים להליך בוררות שידון תחילה בקביעת המדינה כי mts הפרה את הסכם הזיכיון, ולאחר מכן בתנאי ביטול הפרויקט.



הבורר מטעם המדינה יהיה השופט (בדימוס) בועז אוקון ומצד mts יעמוד עו"ד אלי זוהר. השניים יידרשו להסכים בהמשך על מינוי בורר-על לפרויקט.



לפני כשבוע הצביעה הרשות הממונה לפרויקט על הפרת חוזה הזיכיון בידי mts ועל ביטולו (termination). זאת, בפעם השנייה בתולדות פרויקטי הזכיינות (p.p.p) במשק.



במקביל, הועברה ל-mts הצעה משופרת מצד המדינה ביחס למחלוקות שנותרו בין הצדדים. ההצעה הפחיתה את המשמעות הכספית של המחלוקות בין הצדדים לכ-300 מיליון שקל.



ל-mts ניתנה אפשרות להסכים לתנאי ההצעה של המדינה בתוך 12 יום, ולחתום על מזכר ההבנות לאחר יומיים נוספים. זאת, כשלאחר תקופה זו, ייכנס ביטול הפרויקט לתוקפו.



כמו כן, היוותה החלטה זו התראה בת 30 יום לפני חילוט ערבות הזכיין שהפקידה mts בגובה 120 מיליון שקל (138 מיליון שקל בערכים של היום).



mts השקיעה עד כה בפרויקט כ-270 מיליון שקל וקיבלה מהמדינה מענקים של 92 מיליון שקל. המדינה מצדה השקיעה כמיליארד שקל נוספים בפיתוח תשתיות.



בעבר איימה mts כי אם הפרויקט יולאם תגיש נגד המדינה תביעה של 500 מיליון שקל בגין נזקים שנגרמו לה.



במקביל, צפויה המדינה לחלט את ערבות הזכיין שהפקידה mts, וכן לתבוע את הכספים שכבר הועברו לזכיין בתוספת נזקים שנגרמו לה כתוצאה מהפרת הסכם הזיכיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully