וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החגים בפתח ורשתות השיווק מחממות מנועים

עדי דברת מזריץ

19.8.2010 / 8:05

הרשתות לא מוותרות על אף לקוח וכל אחת מבטיחה שהיא הכי זולה ואטרקטיבית. במסגרת ההיערכות לעלייה במכירות גויסו עוד עובדים והסניפים יפעלו שעות נוספות

רשתות השיווק מתכוננות לחגים: כל אחת מהן מבטיחה שתהיה זולה ואטרקטיבית ממתחרותיה. בשופרסל מספרים כי בדקו את מחירי המוצרים כדי להציע סל קניות זול מהם, ברמי לוי מבטיחים שיורידו את המחירים בהתאם למתחרים ובכמעט חינם מוכנים להמשיך במדיניות של מחירים מוזלים, גם אם משמעותה פחות רווחים.

מנהל העסקים הראשי בשופרסל, ריצ'רד האנטר, מסר כי "החברה שקדה במשך כמה חודשים על תכנון החג והמטרה היא שסל הקניות של שופרסל לראש השנה יהיה הזול ביותר". לדברי מקורות בשופרסל, הרשת בדקה את מחירי המתחרים בחצי השנה האחרונה במטרה להיות אטרקטיבית לעומתן בקרב הצרכנים.

בתקופת החגים המתקרבת תתמקד שופרסל במוצרי הנון-פוד ולשם כך ייבאה הרשת מאות אלפי פריטים מסין. המוצרים, ובהם מחבתות וסירים, יימכרו במחירים מוזלים. לדברי גורמים ברשת, בחודש שבו חלים החגים נמכרו בשנים קודמות כמות כלי בית שנמכרת במשך ארבעה עד שישה חודשי שגרה. בנוסף, הרשת תציע מבצעי אחד פלוס אחד על מוצרי ניקיון וטואלטיקה ומוצרים אחרים במבצעים של 10, 20 ו-30 שקלים.

רמי לוי ממשיך למכור לכם בשקל

ברשת רמי לוי שיווק השקמה ימשיכו לקראת החגים במדיניות המבצעים של מוצר בשקל, שבה הם נוקטים זה כמה שנים. ב-1-8 בספטמבר יימכרו ברשת ק"ג תפוחים בשקל ודבש (350 גרם) בשקל. המבצע יהיה מוגבל לרכישה של עד שלושה ק"ג תפוחים ושתי חבילות דבש.

לדברי רמי לוי, אם יהיה ביקוש רב למוצרים והמלאי יהיה מוגבל, המבצע יהיה מותנה ברכישה בסכום של 29 שקל. "כשאראה את המבצעים של המתחרים בעיתונים ובסניפים, אז אוריד את המחירים מתחת למחירים שלהם. אם הם ימכרו מוצר ב-10 שקל אנחנו נמכור אותו בתשעה שקלים", אמר לוי ל-TheMarker.

רשת כמעט חינם תציע לקראת החגים מאות פריטים במחירים מוזלים, שירוכזו בחוברת מבצע. הרשת זנחה את המדיניות של מבצעים בשקל וחצי שקל, שבה נקטה בשנים האחרונות בהמשך למדיניות של רמי לוי. "החלטנו לרדת מהאסטרטגיה", אמר רני צים, מבעלי הרשת. "הבנו שמעבר לרעש תקשורתי זה פוגע בלקוח. כשעושים מבצע של פריט בשקל אז אחרי שעה הוא נגמר וזה סתם גימיק ולא יותר".

צים הוסיף כי סל הקניות לחג בכמעט חינם השנה נמוך ב-10% ממחירו בשנה שעברה. "יש תחרות מחירים ואנחנו רשת הבי דיסקאונט ונוביל בזירה הזו גם אם נרוויח פחות", אמר.

למרות העיתוי הבעייתי של החג, בסמוך לפתיחת שנת הלימודים, ברשתות השיווק הביעו אופטימיות לגבי המכירות. "אידיאלית, הייתי רוצה שראש השנה יהיה ב-21 בספטמבר ולא ב-9 בחודש, כי אז יש שלושה שבועות לקניות אחרי שכולם החזירו את הילדים לבית ספר", אמר גורם בכיר ברשת שיווק גדולה. "אבל אני מאמין שעל אף הקושי, החג ייגמר טוב. שוק הצריכה במזון גדל במכירות ב-1%-3% לעומת השנה שעברה, אז כנראה שזה מה שיהיה גם החג".

גם רמי לוי מאמין שיראה גידול במכירות בחגים. "אני צופה עלייה של 15%-20% במכירות לעומת השנה שעברה בחנויות זהות", אמר לוי. "אני מעריך שהמכירות השנה בהבי דיסקאונט יגדלו ואילו המכירות בחנויות היקרות יותר יחוו ירידה. אנשים שניסו את חנויות ההבי דיסקאונט בתקופת המיתון הבינו שהאיכות והשירות לא פחות טובים ונשארו".

לקראת החגים גייסו רשתות שיווק עובדים חדשים והאריכו את שעות הפעילות. בשבוע של ראש השנה תפתח שופרסל סניפים נבחרים במשך 24 שעות ביממה או עד שלוש לפנות בוקר. גם ברמי לוי שיווק השקמה ובכמעט חינם יוארכו שעות הפעילות עד השעות הקטנות של הלילה בשבוע שלפני ראש השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully