וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך המעסיקים יכולים לפתור את בעיית השעות הנוספות?

עידו באום

19.8.2010 / 7:05



>> מהן האפשרויות הקיימות בידי משרדי עורכי הדין בנוגע לתשלום שעות עבודה נוספות לעורכי הדין השכירים? מסתבר שיש יותר מדרך אחת. לפניכם כמה אפשרויות פעולה שעליהן מצביעה עורכת דין דפנה שמואלביץ':

1. לאסור על עבודה בשעות נוספות ללא אישור בכתב



לעובד אין זכות חוקית לעבודה בשעות נוספות. רק עובד שנדרש על ידי מעסיקו או שמעסיקו אישר לו בדיעבד לבצע עבודה בשעות נוספות - זכאי לגמול עבורן. על פי הפסיקה, המעסיק אינו ראשי להבליג על עבודה בשעות נוספות אם הוא אינו מעוניין לשלם עבורה, ועליו לסרב לקבל אותה באופן ברור, אחרת ייחשב כמסכים לה. לכן, משרד עורכי דין שמבקש להימנע מתגמול בגין שעות נוספות, צריך למנוע באופן אקטיבי מעורכי הדין לעבוד שעות נוספות.



המשמעות: המעסיק לא יהיה מחויב בתשלום עבור השעות הנוספות שבוצעו בניגוד לרצונו.



2. לקבוע מכסת שעות נוספות מירבית



מותר למעסיק לקבוע במפורש מכסה מקסימלית לשעות נוספות. כך היה בעניינה של עורכת דין שעבדה בלשכת הסיוע המשפטי של משרד המשפטים ותבעה גמול שעות נוספות. בית הדין קבע כי מאחר שנקבעה במפורש מכסה מקסימלית ועורכת הדין היתה מודעת לכך, הרי שאין להעניק לה גמול על שעות החורגות מהמכסה.



המשמעות: המעסיק ישלם גמול שעות נוספות עד גובה המכסה המאושרת בלבד.



3. לשלם גמול גלובלי עבור עבודה בשעות נוספות, על סמך ממוצע של השעות



בידי המעסיק האפשרות לבחון את ממוצע השעות הנוספות שמבצע עורך דין בפרק זמן מסוים, ועל פיו לשלם לו גמול גלובלי. על הגמול להופיע בתלוש, בנפרד מהשכר. במידה שהעובד יחרוג מהממוצע - יהיה זכאי להפרש בגין שעות החריגה. היתרון הוא שאין צורך בהתחשבנות חודשית, אך החיסרון הוא שהתשלום הגלובלי לא פוטר את המעביד מבדיקה שלא בוצעה חריגה ממכסת השעות.



המשמעות: המעסיק ישלם גמול שעות נוספות ידוע למעט שעות החריגה לגביהן ישלם גמול נוסף, אלא אם נקבעה מכסה מרבית או שהמעביד מנע ביצוען של השעות החריגות באופן אקטיבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully